۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۱۹۶
در آستانه وفات حضرت معصومه؛

همایش غربت پنهان در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «غربت پنهان» با موضوع بررسی فضائل اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) امروز در مشهد برگزار شد.
حرم حضرت معصومه
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد وحیدی، پژوهشگر علوم ومعارف دینی، باشرکت در این همایش به عنوان سخنران گفت: از ائمه معصومین(ع)، روایات زیادی درباره شخصیت حضرت فاطمه(س) وجود دارد که بهترین راه شناخت انسان است.

این پژوهشگر علوم ومعارف دینی ادامه داد: باتوجه به این روایات حضرت فاطمه معصومه(س) در نزد پروردگار مقامی بزرگ دارد و به این دلیل واسطه فیض الهی وبندگان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)در رابطه با مقام این بانوی بزرگوارافزود: مقام این بانوی جلیل القدر به اندازه ای است که ایشان به تنهایی می توانند تمام شیعیانی راشفاعت کنند.

حجت الاسلام وحیدی همچنین گفت: هر انسانی می تواند در راه رسیدن به کمال الهی قدم بر داردو متکی بودن به خودعامل مهم پیمودن این مسیر است.

پژوهشگر علوم ومعارف دینی ادامه داد: بانو فاطمه معصومه(س) با انجام کامل معیارهای برتری به بالاترین مرحله از کمالات رسیده بودندبه گونه ای که ایشان در زمان حیاتشان پاسخ گوی مسائل و سوالات دینی بودند.

این پژوهشگر علوم دینی آشنایی با دین، معرفت به اولیا ودین خدا، تقوا، هجرت در راه خدا و ولایت مداری را ازمهم ترین معیارهای برتری انسان دانست و افزود: با ازبین رفتن معیارهای فاصله طبقاتی راه شناخت انسان ها عمل به معیارهای فوق است.

وی با اشاره به لقب «معصومه »حضرت فاطمه(س) یادآور شد: لقب حضرت فاطمه(س) که اعطا شده از جانب امام عصر ایشان حضرت امام رضا(ع)می باشد بر عصمت این بانوی بافضیلت دلالت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی هجرت ازباورهای نادرست، انجام گناه، رفیق ناباب، شغل نامناسب وهجرت مکانی را از انواع هجرت دانست و گفت: اگر هجرت به قصد رضایت خدا انجام شود اجری الهی را درپی دارد.

پژوهشگر علوم ومعارف دینی باتاکید بر معیار ولایت مداری حضرت معصومه(س)عنوان کرد: این بانوی بافضیلت با پذیرش ولایت امام عصر ومطیع فرامین ایشان بودن به بالاترین درجه از کمالات رسیدند./930/پ202/س
ارسال نظرات