۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۲۵۵
حجت الاسلام فرحانی:

کمیته تخصصی فقه و اصول در مراکز استانی فعال می شوند

خبرگزرای رسا ـ معاون امور حوزه های علمیه کشور از فعالیت کمیته تخصصی فقه و اصول در مراکز مدیریت حوزه های علمیه استانی در آینده خبر داد.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور حوزه های علمیه کشور امروز در جمع ائمه جمعه و شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی سیاست کلی مرکز گسترش مدارس علمیه در سراسر کشور به ویژه مناطق مستعد و خاص است.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 درصد افزایش واحدهای آموزشی در کشور داشته ایم، خاطر نشان کرد: هرگونه اعلام آمادگی از سراسر کشور برای راه اندازی مدرسه علمیه برادران در شورای گسترش حوزه های علمیه کشور بررسی و در صورت احراز شرایط لازم موافقت صورت می گیرد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان اینکه امسال تمام اختیارات پذیرش طلبه به مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان ها واگذار می شود، افزود: در این راستا ستادی با حضور امام جمعه، مدیر مدرسه علمیه، آموزش و پرورش، بسیج و دیگر نهادهای مرتبط برای جذب نخبگان و استعدادهای موجود در کشور برای تحصیل در حوزه های علمیه فعالیت خواهند کرد.

معاون امور حوزه های علمیه کشور در ادامه از شروع فعالیت کمیته تخصصی فقه و اصول در مراکز مدیریت حوزه های علمیه استانی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این کمیته متشکل از تعدای از علما و اساتید سطوح عالی حوزه با ریاست نماینده ولی فقیه در استان فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اهداف و وظایف کمیته فقه و اصول در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استانی گفت: این کمیته با دعوت از شخصیت های علمی و حوزوی زیر نظر ریاست عالی حوزه اختیار اعطای مدرک در مراکز تخصصی را خواهند داشت.

حجت الاسلام فرحانی وضعیت حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه آذربایجان شرقی با اشراف و نظارت آیت الله مجتهدشبستری نمونه ای برای دیگر استان ها محسوب می شود.

گفتنی است، در پایان این نشست هر یک از ائمه جمعه استان به ارایه پیشنهادات و نکته نظرات خود پیرامون مسائل حوزوی آذربایجان شرقی پرداختند./935/پ202/ص
ارسال نظرات