۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۴۲۵۸

اجلاسیه سراسری شوراهای استانی حوزه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور حوزه های علمیه کشور از برگزاری اجلاسیه سراسری اعضای شوراهای استانی مراکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم خبر داد.
حجت الاسلام  فرحاني
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام فرحانی، معاون امور حوزه های علمیه کشور امروز در جمع مدیران مدارس علمیه آذربایجان شرقی تقویت زیرساخت ها در حوزه های علمیه را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت: مسؤولیت حوزه علمیه در نظام اسلامی بسیار سنگین است، علیرغم رسالت اصلی حوزه های علمیه در کشور، اما سهم این مرکز بزرگ دینی نظام از اعتبارات کشور بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه بار سنگین پرورش و تربیت عالمان دینی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون به دنبال راه اندازی و تشکیل دو ستاد واگذاری اختیارات اجرایی و علمی به استان ها هستیم، به عبارت دیگر در حوزه اجرایی و علمی همه اختیارات به مدیریت های استان ها تفویض شد.

حجت الاسلام فرحانی با بیان اینکه اختیارات شامل برگزاری امتحانات شفاهی، مدارک علمی و طرح سؤال است، افزود: این طرح در شورا به تصویب رسیده و شخصیت های علمی در این خصوص شناسایی شده است و به زودی این اختیارات به استان ها داده خواهد شد.

معاون امور حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اجلاسیه سراسری اعضای شوراهای استانی مراکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در قم خبر داد و اظهار داشت: در راستای فراهم نمودن مقدمات برگزاری این اجلاسیه که اوایل سال آینده در قم برگزار می شود، آیت الله مقتدایی دیدارهایی با مراجع عظام تقلید داشته اند.

وی در ادامه با تشریح وضعیت مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون 93 استاد تحت برنامه در مدارس علمیه این استان فعالیت می کنند که نزدیک به 50 درصد از لحاظ کمی رشد داشته ایم.

همچنین حجت الاسلام لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت حوزه های علمیه استان پرداخت.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی مدیران مدارس علمیه آذربایجان شرقی به طرح مباحث و مشکلات موجود در این مراکز علوم دینی پرداختند./935/پ201/ص
ارسال نظرات