۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۳۵۳
عضو خبرگان رهبری:

افزایش حضور گردشگران خارجی نشان از بی تأثیر بودن تبلیغات دشمنان علیه ایران است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به کشور نشان از بی تاثیری تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران اسلامی دارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران گردشگری و اعضای جامعه هتل‌داری استان با تاکید بر برنامه ریزی صحیح برای ترویج فرهنگ دینی در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: ورود گردشگران خارجی و داخلی فرصتی برای تبیین صبغه فرهنگی و دینی آذربایجان است.

وی بر همراه کردن مولفه های معنوی در جذب گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: همراه با توجه به مسایل اقتصادی در جذب گردشگر باید به موضوعات معنوی نیز توجه کرد و تلاش شود تا گردشگران خارجی هدایا و یادگارهای معنوی با خود سوغات ببرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به شکوه مساجد تاریخی و بناهای دینی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی افزود: افزایش میزان ورود گردشگران خارجی به کشور نشان از بی تاثیری تبلیغات منفی دشمنان علیه ایران اسلامی دارد، چنان که بیشتر گردشگران دیده های خود در ایران را مغایر با تبلیغات رسانه های غربی می دانند.

وی بر رعایت نکات اخلاقی و ترویج فرهنگی گردشگری در اماکن و مراکز پرجمعیت استان تاکید کرد و گفت: میزبانی شایسته از گردشگران خارجی باید همراه با اخلاق شایسته و اسلامی بوده و اصناف و بازاریان نیز باید از اجحاف به میهمانان خارجی و گرانفروشی پرهیز کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه ریزی برای طول سفر گردشگران در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: گردشگران خارجی پس از بازگشت به عنوان سفیران فرهنگی ایران اسلامی به بازگویی سفر به هموطنان خود می پردازند، بنا براین باید ذهنیت خوبی از ایران و آذربایجان داشته باشند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با اشاره به جایگاه فرش تبریز در بازارهای جهانی و ضرورت مقابله با رکورد این صنعت هنر اصیل ایرانی اظهار داشت: فرش تبریز در سال های گذشته با رکود نسبی مواجه شده بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته این رکود به صورت نسبی برطرف شده است.

وی با تاکید بر مقابله با ورود کالای قاچاق از جمله فرش های نامرغوب برخی کشورهای منطقه ای به ایران گفت: فرش با کیفیت ایرانی و تبریزی در بازارهای جهانی جایگاه خود را باز می یابد، این امر نیازمند حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان داخلی است./935/پ202/س
ارسال نظرات