۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۷۷۸
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ملت ایران آماده حرکت پرشتاب به سوی پیشرفت و عدالت است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، جمهوریت در نظام یک حکومتی را نشان‌دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن دانست و اظهار داشت: دوازدهم فروردین ماه حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و نور اسلام را پس از گذشت قرن‌ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.
حرکت به سوي اهداف متعالي نظام اسلامي پرچم جمهوري اسلامي ايران
مصطفی مطورزاده،‌ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به رویداد تاریخی دوازدهم فروردین، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار داشت: در حدود 33 سال پیش مردم ایران با حضور در انتخاباتی بی‌نظیر، جمهوری اسلامی را به عنوان نظام حکومتی خود برگزیدند.

وی با اشاره به نقش جمهوریت در نظام های حکومتی جهان،‌ بیان داشت: جمهوریت در نظام حکومتی نشان‌دهنده نقش مردم در تشکیل و استمرار آن است به طوری که مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خویش خواسته‌های خود را از حکومت مطالبه می‌کنند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: 12 فروردین 1358 در همه‌پرسی که در خصوص نوع حکومت پس از پیروزی انقلاب برگزار شد 98 و 2 دهم درصد مردم ایران به حکومت جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند و در این روز حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و نور اسلام را پس از گذشت قرن‌ها نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت.

مطورزاده در ادامه افزود: هم اکنون ملت ایران بیش از پیش با درایت و ولایت مقتدری دیروز امام راحل و امروز مقام معظم رهبری آماده یک حرکت پرشتاب و بزرگ به سمت پیشرفت و عدالت هستند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به راستی انتخاب واژه عید برای چنین روزی از سوی امام امت (ره) یک انتخاب دقیق و صحیح است؛ چرا که عید به روزی اطلاق می‌شود که آن روز نو و شادی‌آفرین باشد و سبب سربلندی و مجد یک ملت شود که برای همین مسأله هم این دوازدهم فروردین از بزرگ ترین اعیاد انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: در این روز عظیم مردم انقلابی و مؤمن ایران اسلامی در راستای تحکیم ارکان انقلاب اسلامی تازه متولد شده ایران با تصمیم قاطع و اکثریت قریب به اتفاق 98.2 درصد آرای آری خود وحدت ملی و یکپارچگی و انسجام اسلامی خود را به نمایش گذاشته و طومار استبداد و ظلم 2500 ساله رژیم ستمشاهی را برچیدند.

مطورزاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: هم اکنون نیز مردم غیور و ولایتمدار ایران اسلامی باید با اطاعت همه جانبه از رهنمودهای مقام معظم رهبری دست رد بر سینه‌ زورگویان خارجی زده و آنان را به زباله‌دان و موزه عبرت‌های تاریخ سپارند./9465/ت302/س
ارسال نظرات