۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۶۴۴۷
عضو خبرگان رهبری:

حکام عرب بازیچه دست غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردیبل گفت: کشتارهای گسترده در ممالک اسلامی نشان از عدم آگاهی و بصیرت سران این کشورها دارد، امروز حکام عرب بازیچه دست غرب قرار گرفته اند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تحولات اخیر کشور سوریه اظهار داشت: غرب با توطئه چینی از هر راهی به دنبال تحریک و مسلح کردن شورشیان برای سرنگونی دولت اسد است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی توطئه های غرب در کشورهای منطقه تحت فشار قرار دادن ایران است، خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی حامی اصلی توطئه های تفرقه انگیزانه و خون ریزی های اخیر در کشورهای اسلامی است، دشمن مسلمان کشی را در داخل کشورهای اسلامی و بدست خود مسلمانان آغاز کرده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر هوشیاری و آگاهی سران کشورهای عربی منطقه نسبت به فتنه های تفرقه انگیز دشمن در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: دشمن با انتشار خبرهای جعلی درصدد تحریم برادران مسلمان اهل سنت علیه شیعیان است، هدف اصلی استکبار راه اندازی موج شیعه کشی در کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان این که شیعه کشی های اخیر در پاکستان، یمن، سوریه، بحرین و ... تنها با هدف انتقام از جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، گفت: کشتارهای گسترده در ممالک اسلامی نشان از عدم آگاهی و بصیرت سران این کشورها دارد، امروز شیوخ عرب بازیچه دست غرب قرار گرفته اند.

وی همسویی کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی، براندازی نظام جمهوری اسلامی، تفرقه افکنی میان شیعه و سنی، گسترش تحرکات تروریستی، راه اندازی جنگ رسانه ای و تبلیغی گسترده علیه شیعه و رواج بی بند و باری در کشورهای مسلمان را از توطئه های غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه برشمرد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اختلافات اخیر میان مسلمانان منطقه ای از شمال پاکستان تصریح کرد: این عده با سد کردن راه 30 دستگاه اتوبوس که اکثر سرنشنیان آنها را شیعیان تشکیل می دادند به طرز فجیعی دست به قتل آنان زده اند، این درحالیست که دولت پاکستان، نهادهای بین المللی و امپراطوری رسانه ای غرب سکوت مرگباری را پیش گرفته اند.

حجت الاسلام المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمزمه های شروع مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در کشور اظهار داشت: افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، موجبات نارضایتی اقشار محروم و کم درآمد جامعه را فراهم کرده است، دولت باید بازار و قیمت ها کنترل کند.

وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت برخی کالاهای اساسی تصریح کرد: بازاریان نیز باید انصاف را رعایت کنند و از احتکار این کالا خودداری کنند، چراکه بر اساس موازین اسلامی احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از سوی بازاریان حرام است و خداوند متعال به کیفر رساندن این گونه افراد سودجو به صراحت وعده داده است.

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار داشت: حضور در دور دوم انتخابات به اندازه دور اول مهم است، ملت باید حماسه 12 اسفند سال گذشته خود را 15 اردیبهشت دوباره تکرار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان با گرامیداشت فرا رسیدن یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله مروج، نماینده فقد ولی فقیه در استان اردبیل و حجت الاسلام عبدالرحیم جعفری، استاد اخلاق حوزه علمیه اردبیل اظهار داشت: این دوشخصیت بزرگوار حوزوی همواره مایه خیر و برکت برای استان اردبیل بوده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات