۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۶۶۱۶
امام جمعه اردبیل:

سعادت جوامع بشری در گرو عمل به مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر ترویج آموزه های قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی گفت: عمل به مفاهیم قرآنی سعادت جوامع بشری را به دنبال دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه سعادت جوامع بشری در گرو عمل به مفاهیم قرآنی است، اظهار داشت: دوری از مفاهیم عالی قرآن عامل اصلی انحراف جامعه اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرآن محوری در تربیت نسل آینده ساز کشور ضرورتی انکار ناپذیر محسوب می شود، تصریح کرد: توسعه فعالیت های قرآنی بایستی با توجه به اصول فرهنگی و هنری باشد، برای تبیین عالی ترین آموزه های دینی بایستی عالی ترین هنرها و برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد.

عضو خبرگان رهبری نتیجه حرکت جامعه اسلامی حول محور اصول قرآنی را توسعه و تعالی دانست و گفت: اگر جامعه ما بتواند از آموزه‌های دینی و قرآنی در مسیر توسعه خود بهره گیرد، بدون شک جامعه‌ای خودساخته و خودباور می‌باشد که در آن اندیشه‌ها و آرمان‌های بشریت تجلی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خواستار نخبه‌پروری در حوزه قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در بخش‌های مختلف شد و اظهار داشت: زمانی می‌توانیم ادعای سلامت جامعه را داشته باشیم که کلام و مفاهیم آسمانی در ابعاد مختلف زندگی ساری و جاری باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان دارالقرآن کشور در توسعه و ترویج آموزه‌های قرآنی خاطر نشان کرد: اگر محوریت قرآن در تمام عرصه‌ها و صحنه‌های حرکتی جامعه اصل و اولی‌تر از همه برنامه‌ها قرار دهیم به یقین قادر خواهیم بود در بالاترین سطح اهداف و خواسته‌های جامعه قرآنی را تحقق بخشیم.

امام جمعه اردبیل اصلاح و هدایت جامعه را در گرو توجه و عمل به مفاهیم قرآنی دانست و گفت: نیازمند حرکتی جهادی برای ترویج آموزه های قرآنی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی هستیم، بایستی از خانواده ها شروع کرد و کودکان را با تربیت قرآنی تحویل جامعه داد./935/پ203/ع

ارسال نظرات