۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۰۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

جریان فدک سند مظلومیت و حقانیت زهرای اطهر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه سراب در اجتماع عزاداران فاطمی این شهر گفت: نگاه ژرف اندیشانه به جریان فدک برای اثبات حقانیت حضرت زهرا کافی است.
خحت الاسلام ابوالحسن غفاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام ابوالحسن غفاری، از استادان حوزه و دانشگاه در اجتماع عزاداران فاطمی شهرستان سراب گفت: اگر برای اثبات مظلومیت و در عین حال حقانیت حضرت فاطمه زهرا (س)جریان فدک و حواشی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد  و نگاه ژرف اندیشانه ای به آن جریان صورت گیرد همین برای اثبات حقانیت آن حضرت کافی خواهد بود.

وی با اشاره به وجود تناقضات فراوان در رفتار و گفتار غاصبین فدک اظهار داشت: فدک مکانی اقتصادی محسوب می شد و سردمداران جریان بنی ساعده برای تامین بودجه حکومتی خود حق حضرت زهرا دخت نبی اکرم را کتمان کردند.

وی به جعل حدیثی در مورد اینکه هیچ مالی از پیامبران به ارث نمی رسد اشاره کرده و تصریح کرد: طبق روایات متعدد از اهل بیت(ع) عنوان شده که هر حدیث و روایت منسوب به پیامبر و اهل بیت باید با قرآن سنجیده و اگر با آیات الهی مطابقت نداشته باشد شکی در جعلی و ساختگی بودن آن نیست.

این استاد دانشگاه یاداورشد: در قران کریم به صراحت از ارث حضرت سلیمان از داود نبی نام برده شده که حتی حسن بصری از دانشمندان اهل سنت نیز به ان اشاره کرده است.

وی با طرح این پرسش که اگر غصب فدک از سوی خلیفه اول مبتنی بر حدیث نبوی بوده پس چرا چند سال بعد از آن جریان ،خلیفه دوم درصدد بازگرداندن آن برامد و یا چرا خانه همسران پیامبر مصادره نشد.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: اگر بخواهیم از خود منابع اهل سنت مدرک و دلیل بیاوریم به هزاران سند معتبر و موثق در این زمینه برخواهیم خورد.

عضو باشگاه اندیشه وران حوزه علمیه قم فراگیر شدن فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرارداده و بیان داشت: متاسفانه هنوز هم فرهنگ و تفکر زهرایی در بدنه جامعه اسلامی ما حاکم نشده و فرسنگ ها با این تفکر فاصله داریم.

وی با انتقاد از حاکم نبودن فرهنگ فاطمی در بازار و ادارات تاکید کرد: بدحجابی و حضور زننده برخی بانوان کارمند در محیط اداری برازنده جاتمعه مبتنی بر فرهنگ فاطمی نیست./949/پ202/ع

ارسال نظرات