۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۱۹۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

برای تبیین فرهنگ مهدویت از ابزارهای هنری بهره گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر ضرورت تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه، از رسانه ها به ویژه رسانه ملی خواست بیش از پیش نسبت به مباحث مهدویت اهتمام داشته باشند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز دهم اردیبهشت ماه، در دیدار با اعضای هیات علمی و پژوهشگران مؤسسه آینده روشن و پژوهشکده مهدویت، با بیان اینکه بسیاری از جوانان اطلاعات کافی درباره مهدویت ندارند، گفت: باید با حضور مستمر در صدا و سیما و دیگر رسانه های عمومی این نیاز مردم را برطرف سازید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: پیچ تاریخی خطرناکی پیش روی ما است که خیلی ها موفق به عبور از آن نخواهند شد و آن ولایت و امامت حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف است،‌ از این رو باید مردم را بیش از پیش در این زمینه آماده کنیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم انتخاب رهبری امت و مرجعیت را از ناحیه خداوند دانست و تصریح کرد: در روایتی از امام رضا علیه السلام داریم «خدا اگر بنده ای برگزید تا کارهای بندگانش به دست او باشد شرح صدری به او می دهد و علمی به او الهام می کند تا هیچ گاه در پاسخ سؤالات نماند»

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: شما هم برای آگاه‌سازی مرم انتخاب شده‌اید و اینها همه به خدا بر می گردد و مقدمات کار را نیز خودش فراهم می کند پس قدر این موقعیت را بدانید.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) تمام اعمال ما زیر نظر دارد، گفت: اعتقاد به این مساله موجب حسن عمل می شود و باید این روحیه را در مردم و خود تقویت کنیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم رسیدن به حکمت عملی را در گرو انجام واجبات و ترک محرمات دانست و بیان داشت: این مطلب در روایتی از امام رضا علیه السلام آمده است و مهم ترین توصیه میرداماد به ملاصدرا هم همین بود.

 آیت الله علوی گرگانی در مورد بخش بیداری اسلامی همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز پیشنهاداتی به دست اندکاران برگزاری همایش دکترین مهدویت ارائه و تصریح کرد: امروز کشور های اسلامی از ما می خواهند که آنها را راهنمایی کنیم و برای ایفای نقش در این عرصه باید عقاید شیعه از اصول اولیه تا نبوت و ولایت را برای آنها تشریح کنیم.

وی با تایید کارهای هنری در زمینه تبیین  فرهنگ انتظار و مهدویت، تصریح کرد: باید آموزه های مهدوی با هنر خاصی و به فراخور گروه های سنی مختلف ارئه و برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

گفتنی است، حجت الاسلام مسعود پورسیدآقایی رییس مؤسسه آینده روشن در ابتدای این دیدار با تاکید بر عدم وابستگی این مؤسسه به نهادها و دستگاه ها، گفت: ما افتخار داریم که به جز حوزه علمیه و مراجع تقلید به هیچ گروه و جریانی وابستگی نداریم، متاسفانه برخی از روی حسادت می خواهند ما را به جریانات مختلف منتسب کنند.

وی اساس این مؤسسه را حوزوی خواند و اظهار داشت: تمام اعضای مؤسسه آینده روشن از طلاب حوزه علمیه هستند و آیت الله مومن،‌ حجت الاسلام ابوترابی و سرلشکر فیروز آبادی از جمله اعضای هیات امنا این مؤسسه هستند.

رییس مؤسسه فرهنگی آینده روشن همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت خبرداد و گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری به مقوله هنر، چندین سال است که سیاست های این مؤسسه بیشتر در این راستا بوده است.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با بیان اینکه کمسیون های ویژه بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی نیز در این همایش فعال خواهد بود،‌ افزود: با توجه به فراگیر شدن موج بیداری اسلامی در این همایش به بررسی ابعاد مختلف این مساله نیز پرداخته خواهد شد. /928/پ201/ج
ارسال نظرات