۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۷۵۸۰
مدیر ارزیابی پژوهشی حوزه‌ علمیه خواهران:

تربیت طلاب پژوهشگر در گرو ارائه راهکارهای گوناگون به طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: رسالت مهم و خطیر امروز حوزه‌های علمیه تربیت طلاب محقق، پژوهشگر و آگاه به زمان است.
حجت الاسلام حصاري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری، مدیر برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور عصر روز گذشته در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: رسالت مهم و خطیر امروز حوزه‌های علمیه تربیت طلاب محقق، پژوهشگر و آگاه به زمان است.

وی زمینه سازی برای علاقه‌‌مندی طلاب با پژوهش های حوزوی و تلاش برای استانداردسازی محیط‌های پژوهشی و فعالیت‌های پژوهشی به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و آشنایی طلاب با واقعیت‌های جامعه را از مهم ترین اهداف معاونت پژوهش در حوزه دانست و ادامه داد: با طرح های مختلف و ارائه راهکارهای متفاوت به دنبال تربیت طلب پژوهشگر از آغازین سال های تحصیل در حوزه هستیم.

حجت الاسلام حصاری با اشاره به طرح آموزش پژوهش‌محور یا غنی‌سازی نظام آموزش با پژوهش در مدارس علمیه خواهران افزود: با اجرای این طرح طلبه از ابتدای تحصیل دغدغه تتبع در کتب مرجع و دست به قلم شدن و تالیف را خواهد داشت.

مسؤول دفتر برنامه‌ریزی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در طرح آموزش پژوهش‌محور بخشی از ظرفیت آموزشی به فعالیت پژوهشی اختصاص می‌یابد و پیگیری علمی برخی سرفصل‌های درسی به یکی از روش‌های پژوهشی انجام می‌شود، که از این راه در سرفصل‌هایی که امکان مشارکت مستقیم طلبه در آنها وجود دارد، بسته به ظرفیت طلاب در پایه‌های مختلف تحصیلی از توان پژوهشی آنها کمک گرفته می‌شود.

وی با بیان این که عرصه پژوهش تنها یک کارکرد برای فارغ‌التحصیلان نیست؛ اما می‌تواند یکی از کارکردهای مهم برای آنان باشد، اضافه کرد: پژوهش یکی از کارکردهای بسیار مهم حوزه‌های علمیه خواهران است که با رسالت و وظایف خانوادگی بانوان نیز تطبیق دارد.

حجت الاسلام حصاری با اشاره به این که عرصه پژوهش حتی از عرصه تبلیغ هم برای طلاب خواهر، امن‌تر و دارای ضریب تضمین بالاتری است، گفت: در دوران تحصیل خواهران طلبه باید قابلیت‌های پژوهشی آنها به گونه‌ای به فعلیت برسد که با فارغ‌التحصیلی در پژوهش کارآمد باشند و از رقابت با پژوهشگران واهمه نداشته باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات