۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۶۵۷
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

تحریک فرق ضاله علیه مسلمانان از تفکر ضد دینی آمریکا نشات می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل،‌ با محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم از سوی کشیش گستاخ مسیحی در آمریکا گفت:‌ مدعیان دمکراسی و حقوق بشر در غرب، بایستی به خاطر جریحه‌دار شدن عواطف میلیاردها مسلمان عذرخواهی کنند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با محکوم کردن آتش زدن قرآن کریم از سوی کشیش آمریکایی، اظهار داشت: چنین تحرکات موذیانه‌ای نور اسلام را بیش از پیش به جهانیان نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه این کشیش آمریکایی برای چندمین بار به قرآن اهانت می کند، افزود: هتک حرمت قرآن و اهانت به شخصیت پیامبر اعظم(ص) قطعا از سیاست‌ های شوم صهیونیستی نشات می گیرد، همه این حرکات نشان می‌دهد که به طور قطع دشمن خیرخواه ما نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدعیان دمکراسی و حقوق بشر در غرب، بایستی به خاطر جریحه‌دار شدن عواطف میلیاردها مسلمان عذرخواهی کنند، گفت: توهین به قرآن و تحریک برخی فرق ضاله علیه مسلمانان و شیعیان نشأت گرفته از تفکر ضددینی و ضداسلامی آمریکا و همدستان منطقه‌ای‌ این کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های ضددینی جمهری آذربایجان و محکوم کردن مسابقه یورویژن در باکو خاطر نشان کرد: کشوری که ادعای استقلال می‌کند امروز در نهایت حقارت و کوچکی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی زانو زده و به برگزاری چنین برنامه‌ای افتخار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان نباید به تاریخ، مدنیت و فرهنگ خود چوب حراج زده و با کفار در بی‌آبرویی‌های منحصر به فرد همدست شود، افزود: دولت باکو باید بداند که نوکری آمریکا هیچ منفعتی ندارد و بایستی به خواسته‌های مردم خود احترام بگذارد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، اظهار داشت: نتیجه انتخابات هرچه باشد برای همه محترم است و نباید عده‌ای به تشخیص ملت دهن‌کجی کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه اعلام نتایج زودهنگام از سوی هواداران نامزدهای انتخاباتی، گفت: هرگونه عمل مجرمانه با مجازات خاص خود همراه است؛ کسی حق ندارد قبل از اعلام رسمی نتایج به پیشگویی و اظهارنظرهای عجولانه بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم، ادامه داد: عرصه انتخابات باید صحنه وحدت و یکدلی ملت باشد، نه اینکه عده ای با برخی تحرکات غیرقانونی، به اختلاف‌افکنی و دو دسته گی میان مردم بپردازند./935/پ202/ج
ارسال نظرات