۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۰۲۲
یکی از علمای وهابی خواستار شد؛

تخریب اولین حسینیه شیعیان در مصر

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای وهابی مصر، تخریب اولین حسینیه شیعیان در این کشور و محاکمه عوامل تاسیس آن را خواستار شد.
محمد بن عبد الملك الزغبي از علماي وهابي مصر
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الجوار، محمد بن عبدالملک الزغبی از علمای وهابی مصر در گفت وگو با بوابد الوفد این کشور از افتتاح اولین حسینیه شیعیان مصر به شدت انتقاد کرد و تخریب این حسینیه را خواستار شد.

وی از شهروندان سنی مصر خواست در برابر این حسینیه تجمع کرده و به جهانیان اعلام کنند که ملت مصر با هرگونه تلاش برای انتشار مذهب تشیع به شدت مخالف هستند.

این عالم افراطی وهابی که به شدت تلاش می کرد مردم مصر را دشمن تشیع جلوه دهد، تصریح کرد: از الازهر می خواهم برای جلوگیری از نشر تشیع در مصر به سرعت وارد عمل شده و این حسینیه را تخریب کند و عوامل تاسیس آن را نیز به دادگاه بکشاند.

الزغبی ادامه داد: از همه دوستان و عزیزانم در الازهر، اوقاف، جمعیت شریعت، انصار سنت و جماعت اسلامی می خواهم در خطبه های نماز جمعه یکپارچه شده و خطبه های خود را حول محور رسوا ساختن تشیع متمرکز سازند.

وی از همه حقوقدانان خواست تدابیر فوری را برای پیگرد قانونی شیخ علی کورانی که به مصر سفر و این حسینیه را افتتاح کرده است، اتخاذ کنند.

گفتنی است اولین حسینیه شیعیان مصر، هفته گذشته با حضور حجت الاسلام شیخ علی کورانی از علمای شیعه لبنان افتتاح شد./980/ب902/ک


ارسال نظرات