۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۴۴۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی موزه های علمای دینی و تأکید آیت الله شبستری بر تسریع روند احیای بافت فرسوده از مهم‎ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی از ایجاد موزه‌هایی خاص برای مشاهیر و علمای استان خبر داد و با اشاره به گستردگی فرهنگ و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد اظهار داشت: باید با نگرشی نظام‌مند به مولفه‌های فرهنگی و ارزشی و رصد فرصت‌ها و تهدیدها و همچنین تحلیل صحیح و به روز از مسائل جامعه، مسیر تعالی و بالندگی ایران اسلامی را هموارتر سازیم.

وی گفت: مهندسی فرهنگی بدون پرداخت به مسائل ارزشی و معرفت شناختی امکان پذیر نخواهد بود و در این راستا اصحاب فرهنگ و هنر باید با ایجاد ارتباط میان ابعاد عالی دین و لایه‌های پنهان شخصیت انسان ارزش‌ها را در جامعه و افراد نهادینه سازند.

داننده تولید محتوا و الگوسازی فرهنگی و قرآنی را محور فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و با اشاره به پیشرفت طرح‌های عمرانی در حوزه فرهنگ استان گفت: در سال گذشته بنای مقبره‌الشعرای تبریز با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به طور کامل مرمت شده و از لحاظ فرهنگی نیز غنی‌سازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی از ایجاد موزه‌هایی خاص برای مشاهیر و علمای استان خبر داد و افزود: در این موزه ها آثار بزرگان دینی،‌ علمی،‌ ادبی و هنری استان و فیلم‌های مستند و سایر آثار در دست تولید به نمایش گذاشته شده و کتاب‌هایی در این رابطه به 5 زبان زنده دنیا منتشر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اتمام طرح‌های عمرانی کتابخانه های عمومی در شهرستان‌ها و اتمام ساختمان جدید هنرستان کوثر و بهره‌برداری از آن در مهر ماه سال جاری خبر داد.

وی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در 27 اردیبهشت، آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش در 14 تیرماه جاری و برگزاری نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از سوم تا هفتم خردادماه 91 در تبریز را از اهم برنامه‌های این اداره کل در چند ماه آینده برشمرد.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش برگزار می‌شود

محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش 14 تیرماه 91 در تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پس از ارسال فراخوان 452 عکاس با 4 هزار و 83 اثر از 18 کشور جهان و 31 استان در سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش شرکت کردند.

دادی افزود: از میان آثار رسیده هنرمندان راه یافته به بخش مسابقه از شهرهای تبریز، تهران، مراغه، یزد، ‌اصفهان، مشهد، شهرکرد، اراک، تربت‌حیدریه، تاکستان، بیرجند، بوشهر،‌ برازجان، کاشمر، نیشابور، قوچان، سبزوار، گرگان، ‌بیجار، مریوان و قزوین هستند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: داوری این جشنواره را عباس میرهاشمی،جاسم غضبان‌پور،‌ خانعلی صیامی، اکتای چولاک و امیرعلی جوادیان بر عهده دارند.

سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز 14 تیرماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

تاکید آیت الله شبستری بر تسریع روند احیای بافت فرسوده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم بهره برداری از طرح مسیرگشایی خیابان 35 متری شهیدان ذاکر تبریز، خواستار تلاش برای تسریع در روند احیای بافت های فرسوده شهری، توسعه و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و روند توسعه شهر تبریز از سوی مسؤولان شد.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: در سایه تلاش شبانه روزی شهرداری تبریز، این شهر توسعه چشمگیر یافته و این حجم از خدمات نسبت به دهه های قبل چشمگیر است.

نماینده خبرگان رهبری افزود: اجرای طرح نهضت فضای سبز، طرح های ضربتی مسیرگشایی، ارایه خدمات مناسب و متعدد محله ای به شهروندان، توسعه زیرساخت های رفاه و نشاط عمومی از جمله اصلی ترین محورهای خدمات رسانی شهری تبریز به شمار می رود.

نوسازی امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان

نشست هم اندیشی جهت توسعه امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان  در محل این امامزاده در قالب طرح مودت برگزار شد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی اظهار داشت:با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان نیز باید در کنار مساجد و تکایای صوفیان به یکی از قطب های فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص امامزادگان خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنج ساله امامزاده ای نخواهد بود که به اندازه تربت خانه خود قبه و بارگاه نداشته باشد.

گفتنی است، امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان زیربنایی بالغ بر 1500 مترمربع دارد./935/د101/ب

ارسال نظرات