۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۵۶۲
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

تجارت جنسی؛ مفهوم حمایت از حقوق زنان در غرب

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: رسوایی های اخلاقی و اجتماعی در غرب نشان از دوری آنان از مفهوم کرامت واقعی انسان ها است.
سيدحسن عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته و فعال این استان با تأکید بر این‎که مفهوم حقوق بشر و کرامت انسانی از دیدگاه اسلام بسیار متفاوت با مفاهیم سخیف رایج در غرب است، اظهار داشت: تمامی مبانی و مفاهیم عالی اسلام به دنبال حفظ ارزش و شخصیت زن است.

وی با بیان این‎که حجاب و عفاف در فطرت بانوان نهادینه شده است، خاطر نشان کرد: ارزش واقعی هر انسان به میزان تقوا و کنترل هوای نفسانیش است، هر فرد به اندازه خویشتن‌ داری و دوری از زشتی هاست که معنای انسان بودن می یابد.

نماینده خبرگان رهبری بسیاری از معضلات موجود در جامعه را نشات گرفته از فهم غلط از دین دانست و تصریح کرد: چشم و هم چشمی در دادن جهیزیه و میزان مهریه شایسته یک جامعه مسلمان نیست،: این گونه اقدامات بیشتر به جاهلیت پیش از اسلام اما با قلب جدید در عصر مدرن شباهت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‎که الگوهای غربی نمی تواند راهگشای مشکلات اخلاقی، معنوی و عقیدتی جوامع اسلامی باشد، تصریح کرد: متاسفانه گاه بانوان جامعه اسلامی در شرایطی از غرب پیروی می کنند که اطلاع ندارند؛ زن در جوامع غربی به ملعبه ای برای ارضای غرایز نفسانی مردان تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‎که رسوایی های اخلاقی و اجتماعی در غرب نشان از دوری آنان از مفهوم کرامت واقعی انسان ها است، تصریح کرد: تجارت جنسی مفهوم حمایت از حقوق زنان در غرب است، اکنون جوامع غربی با راه اندازی موسسات به اصطلاح دفاع از حقوق زنان اصلی ترین حقوق این قشر را زیرپا می گذارند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن برگزاری مسابقات رقص و آواز یورو ویژن و رژه همجنس بازان در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف تخریب باورهای دینی و نقش زن در جامعه اقدام به برگزاری این برنامه که اداره آن را همجنس بازان بر عهده دارند، کرده است.

وی با بیان این‎که دولت باکو با برگزاری این مسابقات به محاربه با خدا رفته است، خاطر نشان کرد: تغییر در نقش جنسیتی در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشکلاتی را ایجاد می کند که افراط گرایان غربی به دنبال آن در جوامع مختلف به ویژه کشورهای اسلامی هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات