۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۲۸۶۶۱
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

مبانی حقوق بشر غربی با حقوق واقعی زنان مغایرت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیراستانی حوزه علمیه اردبیل گفت: تعاریف ارائه شده از غرب مبنی بر جایگاه و ارزش زنان با عنوان حقوق بشر، کاملا مغایر با حقوق اولیه زنان است.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه استان اردبیل، امروز در همایش زنان فاطمی با تشریح فضائل اخلاقی و روش زندگانی حضرت صدیقه طاهره(س) اظهار داشت: در طول تاریخ، در کنار هر مرد موفقی، یک زن موفق نیز وجود داشته که نشان از اهمیت نقش بانوان در جامعه دارد.


وی با بیان این‌که تعاریف ارائه شده از غرب مبنی بر جایگاه و ارزش زنان با عنوان حقوق بشر، کاملا مغایر با حقوق اولیه زنان است، خاطرنشان کرد: بانوان آرامش‌دهنده نظام خانواده، مربی اصلی فرزندان و برقرارکننده تعادل و تعامل در نظام اجتماعی هستند.


حجت الاسلام نوروزی نگاه ابزاری به زن در غرب را توهینی آشکار به عقلانیت و جایگاه اصلی بانوان دانست و تصریح کرد: در بحث های اخلاقی، عاطفی و در بعد نرم افزاری جامعه نیازمند تربیت و شایستگی و فضیلت زنان هستیم.


مدیر استانی حوزه های علمیه استان اردبیل با بیان این‎که تساوی حقوق زن و مردم در ظلم آشکار به حقوق زنان است اظهار داشت: اگر امروز شاهد بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در جامعه و حتی خانواده ها هستیم، نشأت گرفته از بی توجهی به نقش زن و تعویض نقش مرد و زن در جامعه است.


حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: بین آفرینش زن و مرد هیچ فرق و تفاوتی وجود ندارد اما کارکرد و نقش آنان با یکدیگر متفاوت است و به رغم این تفاوت‌ها هر دو تکمیل کننده نظام اجتماعی و خانواده‌ هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر الگوگیری بانوان از سیره عملی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام بر اساس آیه تطهیر مدار اهل بیت عصمت و طهارت و تربیت یافته دامان پاک نبی مکرم اسلام(ص) و مادر امامت است که توانسته مکتب معنویت و سراسر نور را جامعه اسلامی به ارمغان آورد.


حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر این‌که اکمل صفات الهی در وجود با فضیلت حضرت زهرا(س) تجلی یافته است افزود: بهره مندی از سیره و روش زندگی آن حضرت می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات و دغدغه های فکری جامعه بشری امروز باشد./935‎/پ202/ب

ارسال نظرات