۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۲۸۸۴۶
امام جمعه اردبیل:

احیای جایگاه اصلی مساجد بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل احیای جایگاه و کارکرد اصلی مساجد در نظام اسلامی را بر عهده روحانیت و ائمه جماعات دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم در جامعه فرهنگ سازی سالم داشته باشیم، باید از مساجد شروع کنیم.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع ائمه جماعات اردبیل اظهار داشت: کاکرد و نقش مساجد در شرایط امروز بسیار متفاوت با نقشی است که رسول اکرم(ص) بر آن تأکید داشته اند.

وی با بیان این‌که مسجد مرکز تفکر، تعقل و طرح‌ریزی برای اداره جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه نقش امروز مساجد تنها در برگزاری نمازهای جماعت، مجالس ترحیم و جشن های اعیاد مذهبی خلاصه شده است، مساله‌ای که با کارکرد جامع این اماکن امن الهی فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر این‌که احیای جایگاه و کارکرد اصلی مساجد در نظام اسلامی بر عهده روحانیت و ائمه جماعات است، گفت: اگر بخواهیم در جامعه فرهنگ سازی سالم داشته باشیم، باید از مساجد شروع کنیم، چراکه مساجد محور فرهنگی محلات و مناطق مختلف بوده و پناهگاه فرهنگی و عقیدتی مردم محسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل هدف‌گذاری، حرکت با برنامه، مسجدمحوری در برنامه های فرهنگی، تامین اعتبار لازم را از جمله اصول لازم برای بهره‎مندی از ظرفیت های موجود در مساجد دانست و تصریح کرد: روحانیان و ائمه جماعات رسالت خطیری در جذب جوانان و اجرای برنامه های جوان‌پسند در مساجد بر عهده دارند.

وی ابراز امیداوری کرد با همکاری و همدلی نهادهای مختلف مساجد محوری اردبیل در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی موفق باشد و خاطرنشان کرد: موفقیت مساجد در گرو مردمی بودن فعالیت های آنها است، در غیر اینصورت مردم از مساجدی که دولتی اداره شوند، روی‌گردان خواهند بود.

همچنین حجت الاسلام ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی اردیبل در سخنانی به تشریح برنامه های مساجد محوری اردبیل پرداخت و اظهار داشت: وظیفه اصلی روحانیان و ائمه جماعات در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، داشتن بصیرت و حرکت حول محور ولایت است.

وی دشمن‌شناسی و آگاهی از مواضع استبکار جهانی را لازمه ناکام گذاشتن دشمنان در اهداف فرهنگی و عقیدتی خود دانست و گفت: اقدام توهین‌آمیز و جسارت بی‌شرمانه خواننده ایرانی مقیم آلمان به ساحت امام هادی (ع) یک حرکت سخیف و غیرقابل توجیه است که با تحریک و همدستی نظام استکباری انجام شده است.

حجت الاسلام ستوده در پایان حرکت جزیره‌ای در حوزه فرهنگی را بی‌ثمر و فاقد اعتبار دانست و افزود: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا برخی از مبانی وحدت‌گونه ما را دچار خدشه کنند اما با تاکید بر همبستگی و همدلی می‌توانیم اهداف مقدس دین اسلام را ساری و جاری کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات