۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۰۳۲
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

روحانیت نباید نسبت به مسائل کشور بی‌تفاوت باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه سرباز واقعی حضرت ولی عصر(عج) کسی است که همیشه ‌آماده خدمت به اسلام، ‌دفع شبهات و انجام امر به معروف و نهی از منکر باشد،‌ گفت:‌ روحانیت باید همیشه تذکر دهد و نباید نسبت به اوضاع و مسائل کشور بی‌تفاوت باشد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان گیلان‌غرب و کرمانشاه، با اشاره به اهمیت تحصیل علوم دینی، وظایف روحانیت در عصر حاضر را بسیار سنگین دانست و گفت: باید خود را برای رساندن پیام‌های قرآن و اهل بیت علیهم السلام به دنیا آماده سازید.

وی با تاکید بر اینکه همه شما به عنوان سرباز حضرت ولی‌عصر(عج) باید خود را برای خدمت به اسلام، دفع شبهات و امر به معروف و نهی از منکر و هدایت مردم آماده کنید، اظهار داشت: وجود حوزه علمیه در منطقه شما اسباب برکت است، شاید بعضی از مردم این برکت را احساس نکنند، اما باید توجه داشت که مرکزی که در آنجا اسم اهل بیت علیهم السلام، و قال الصادق و قال الباقر علیهما السلام و هدایت‌های آنها بیان شود برکات آسمانی و معنوی عالی دارد.

این مرجع تقلید با استناد به روایاتی، به بیان فضیلت علم پرداخت و با بیان اینکه علم‌آموزی حدّ و مرزی ندارد، اظهار داشت: انسان تا می‌تواند باید به دنبال علم و رفع جهالت باشد، الان برای بنده هر کتاب تازه‌ای که می‌آورند دوست دارم آن را بخوانم تا مطلب زیادتری را فرابگیرم ولی به علت اشتغال زیاد موفق نمی‌شوم.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولیت روحانیت، در این زمان بسیار سنگین است، گفت: اوضاع دنیا طوری نیست که ما بتوانیم بی‌تفاوت باشیم، باید اوضاع کشور را رصد کنیم، هوشیار باشیم و نقاط ضعف را تذکر دهیم و نسبت به نقاط قوت و مثبت هم تشویق و تقدیر نماییم.

این مرجع تقلید خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: شما در منطقه‌ای که مشغول خدمت هستید، فرقه‌ها را شناسایی کنید، عقایدشان را بدانید، سپس با زبان خوش و نرم و آنها را راهنمایی کنید، به آن‌ها تذکر بدهید که از حریم توحید، و معارف دین عزیز اسلام دور نیفتند. حیف است که در این مناطق، اشخاص و حرف‌های دیگری غیر از مکتب اهل بیت علیهم السلام رواج داشته باشد.

وی اضافه کرد: شما که در آن منطقه خدمت می‌کنید باید سعی و اهتمام تان این باشد که منطقه پاک‌تر و نزدیک‌تر به اهل بیت ‌علیهم‌السلام شود، بعضی وانمود می‌کنند که مردم از روحانیت جدا شده‌اند، این چنین نیست. روحانی که با مردم باشد و شدائد و مشکلات مردم را بداند و تذکر دهد و به وظیفه الهی خود عمل کند همه او را دوست دارند. /924/203/ج

ارسال نظرات