۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۱۳۰
نماینده مردم تبریز در مجلس:

غرب بازنده اصلی تحریم نفت ایران خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: اروپا نیازمند منابع انرژی ایران است، اگر تحریمی صورت گیرد به یقین بازنده واقعی خود اروپا خواهد بود، چرا که ایران به اندازه کافی مشتری برای نفت خود دارد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس مذاکرات 1+5


محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مذاکرات هیأت ایرانی با گروه 1+5 در بغداد اظهار داشت: در مذاکرات استانبول پیشنهاد ایران مبنی بر تحقق حرکت برد برد عملیاتی شد و ایران این مساله را به اثبات رساند که دوران یک‌جانبه‌گری به پایان رسیده است.

فرهنگی ادامه داد: پذیرش حق غنی سازی اورانیوم از سوی 1+5 و در مقابل قبول هر گونه همکاری با آژانس بین‌المللی هسته ای از جانب ایران مهم‌ترین نتایج به دست آمده در دور اول مذاکرات به شمار می‌آید که در مذاکرات بغداد نیز ضمن تداوم تصمیم‌های دور نخست باید در راستای رفع انواع فشارهای تحمیل شده علیه ایران باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطر نشان کرد: اگر محتوای این مذاکرات بهتر و با توجه به شرایط موجود تاثیرگذار برای ایران باشد، می تواند در ادامه راه و مذاکرات بعدی به نفع جمهوری اسلامی باشد و راهگشای برخی از مشکلات موجود شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت‌های هسته ای خود هیچ‌گاه کوتاه نیامده و هرگز به زیاده خواهی غرب در این زمینه تن نخواهد داد، چرا که استفاده و بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای جزو حقوق مسلم هر کشوری است.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی غرب، اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به جای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم خود درصدد فتنه انگیزی در دیگر کشورها هست،جنبش مردمی وال استریت نمادی از نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های جنگ افروزانه دولتمردان ایالات متحده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در شرایطی که شاخص‌های اقتصادی غرب روز به روز در حال نزول است، تحریم نفت ایران هر چند در حد کلام، می‌تواند بازارهای جهانی را ملتهب کند، اروپا نیازمند منابع انرژی ایران است، اگر تحریمی صورت گیرد به یقین بازنده واقعی خود اروپا خواهد بود، چرا که ایران به اندازه کافی مشتری برای نفت خود دارد.

وی با بیان این‌که اروپا دیگر نمی تواند نفت ارزان خریداری کند، گفت: غرب ناگزیر به تعامل با ایران اسلامی است، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز ایران اسلامی در دوران بدر و خیبر قرار دارد، دورانی که اسلام در اوج شکوه، عزت و عظمت قرار داشته است./935/ت303/ج

ارسال نظرات