۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۲۸۹
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(17)

یک نماینده مجلس عراق: نشست بغداد موفقیتی بزرگ برای جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مستقل مجلس نمایندگان عراق گفت: نشست 5+1 و ایران در بغداد موفقیتی برای همه کشورهای حاضر در این نشست از یک سو و برای عراق و منطقه از سوی دیگر است.
مذاکرات5+1 نشست بغداد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری العالم، عبدالهادی الحکیم گفت: این نشست5+1 موجب شد که عراق بار دیگر نقش منطقه ای خود را بازیابد ؛ در شرایطی که کشورهای منطقه درصدد رسیدن به دموکراسی و تقویت اراده خود برای تعیین سرنوشت کشورهایشان هستند.

این نماینده عراقی اظهارداشت : بغداد با میزبانی این نشست ، اجلاس سران کشورهای عربی و فعالیت های دیپلماتیک ، نقش فعالی در زمینه روابط میان کشورها به عهده گرفته که عراق را در صدر کشورهایی قرار می دهد که برای آرام کردن تنش ها در منطقه تلاش می کنند .

وی افزود : این درحالیست که عراق در گذشته درصدر کشورهایی بود که به ناآرامی ها و تنش ها در منطقه دامن می زد.

این نماینده عراقی همچنین گفت: منطقه با مرحله ای بسیار دشوار روبرو است و ملت ها تلاش می کنند تا کشورهایشان را بر اساس اصول دموکراتیک و تقسیم قدرت دوباره بسازند وآزادی و امنیتی را که از دست داده بودند، به دست آورند.

هیئت های شش کشور امریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان به همراه ایران مذاکرات 1+5 را از روز گذشته در بغداد آغاز کردند./902د102/ک

ارسال نظرات