۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۲۹۰

تاکید مراجع تقلید و علما بر حضور باشکوه و گسترده مردم در مراسم عزای امام هادی

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید و علما با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت امام هادی(ع)، از عموم مردم دعوت کردند در مراسم عزای سالروز شهادت آن حضرت، حضور باشکوه و چشمگیری داشته باشند.
امام هادي شهادت امام هادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی جسارت و اهانت یک خواننده خارج نشین به ساحت امام هادی(ع) مراجع تقلید و علما در بیانیه ها و سخنرانی های خود ضمن محکوم کردن این عمل و اقدام وقیحانه، مردم را به حضور پرشور در مراسم عزای آنان امام همام و توجه بیشتر به بیانات گهربار ایشان و زیارت جامعه کبیره توصیه کردند.

ملت در عزای امام هادی فاطمیه دیگری خلق کند

بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله وحید خراسانی روز چهارشنبه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه جوانان باید در سوگ شهادت امام هادی (ع) غوغایی را که در ایام فاطمیه خلق کردند را بار دیگر احیاء کنند، اظهار داشت: ملت ایران باید در روز سوم ماه رجب یکپارچه سیاه پوش شوند، جوانان پاک فطرت، باید غوغایی که در ایام فاطمیه خلق کرده و کمر وهابیت را شکستند و باعث بیمه شدن این مملکت شدند را در سالروز شهادت امام هادی (ع) به نمایش بگذارند.

کلمات امام هادی سعادت بخش دنیا و آخرت است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با تاکید بر حضور باشکوه و با قصد قربت مردم در مراسم عزای سالروز شهادت امام هادی(ع)، از مسلمانان خواست در مقابل هتاکی به مقدسات سکوت نکنند.

این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود که روز گذشته در مسجد اعظم برگزار شد، با محکوم کردن توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام هادی(ع) از سوی یک خواننده خارج نشین، تصریح کرد: با توجه به اهانتی که به مقام شامخ امام هادی از سوی دشمنان اسلام شده است، ترجیح دادیم که کلمات قصار ایشان را به عنوان درس اخلاق امروز انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم است که در مقابل این گونه اقدامات واکنش و عکس‌العمل نشان دهیم، اظهار داشت: اگر دشمن احساس کند نتیجه معکوس می‌گیرد فشار نمی‌آورد، اما اگر خیال کند که این اهانت سبب شد که مسلمانان عقب نشینی کنند به اهانت‌های خود ادامه می دهند و بازهم فشار می آوردند.

مردم با قصد قربت در عزای امام هادی حضور یابند

این مرجع تقلید با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) از عموم مردم خواست در روز جمعه در مجلس عزای آن حضرت با قصد قربت حضور باشکوهی داشته باشند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به کلمات قصار امام هادی(ع) گفت: خداوند دنیا را دار امتحان و مشکلات و آخرت را سرای جاویدان قرار داده است و امتحانات و ابتلائات دنیوی نیز وسیله ای برای سنجش انسان و سبب اجر و ثواب اخروی است.

وی با بیان اینکه دنیا مزرعه و پلی برای رسیدن به آخرت است، اضافه کرد: کسی که به آخرت معتقد نیست،‌ به دیگران ظلم می کند و پا روی همه چیز می گذارد، اما شخص معتقد مراقب اعمال و رفتار خودش است و اگر انسان با این دید به دنیا بنگرد،‌ زندگی او از ابتذال و بیهودگی و بی هدفی خارج می شود و خود را مقید به رعایت حدود و قیودی می داند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر بخواهیم پاک زندگی کنیم بایستی بایدها و نبایدهایی را مراعات کنیم و مشکلاتی را متحمل شویم، چراکه پاک زیستن بدون هزینه دادن امکان ندارد و البته آزادی غربی با این نگاه سازگار نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مکتب انبیا و اولیای الهی در یک کلام کوتاه مسائل بسیار جامعی را ترسیم کرده است، ‌گفت: جملات امام هادی سعادت بخش دنیا و آخرت انسان است، حال آمده اند به این امام بزرگوار جسارت کرده اند؟

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از آزادی غربی، تصریح کرد: وقتی تمدن غرب به کشورهای شرقی و کشور ما وارد شد و واژه آزادی آمد، خیلی‌ها لذت بردند و می گفتند موهبت و هدیه ای از جانب غرب به شرق است، بسیاری هم قند در دل و جان شان آب شد.

وی بیان داشت: ‌آزادی مادی منفور غربی عواقب بسیار بدی دارد، مساله همجنس بازی در میان تمام اقوام حتی حیوانات منفور بوده است، اما آزادی غربی کارش به جایی رسیده که رژه همجنس بازان برگزار می کنند و ازدواج آنان را رسمی و قانونی می‌کنند.

باید با قدرت در مقابل هتاکان بایستیم

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از توجیهات بی پایه و اساس درباره توهین به مقام شامخ امام هادی(ع) گفت: یک نشریه در یکی از دانشگاه‌های کشور منتشر شد که تحت تاثیر شعار آزادی غربی مطالبی را در این باره نوشته بودند که البته خوشبختانه جلوی آن را گرفتند و ما از وزیر علوم می خواهیم مراقب این مسائل باشند.

وی بیان داشت: توجیه کرده اند که اگر شخصی آزادانه فکر کند و به این نتیجه برسد که شخص، مکتب و غیره قابل تمسخر و توهین است،‌ آیا نباید به او اجازه داد که حرفش را بزند، آیا معنای آزادی جریحه دار کردن احساسات میلیون ها مسلمان است؟ چه مرض و بیماری است که با توهین و بیماری به مقدسات درمان می شود؟

این مرجع تقلید تاکید کرد: آزادی غربی سر از این جاها در می آورد، جوانان، رجال سیاسی و روحانیت بدانند که آزادی غربی به اینجاها منتهی می شود، اگر ما محکم بایستیم دشمنان نتیجه معکوس می گیرند. اخیرا یکی از سیاستمداران غربی گفته است تا می توانید به مقدسات مسلمانان توهین کنید،‌ما هم تا می توانیم بایددر مقابل واکنش نشان دهیم تا بفهمند وحدت و انسجام ما بیشتر می شود.

وی افزود: اگر در این دنیا در مقابل هتاکی ها و اقدامات آنها بی صدا و آرام باشیم،‌ آنها کار خود را می کنند اما اگر محکم بایستیم آنها عقب نشینی می کنند. امیدواریم فریب خوردگان توجیه شوند و شر اشرار نیز به خودشان بازگردانده شود.

اهانت کنندگان به ائمه مرتد هستند

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع  تقلید نیز با صدور فتوایی حکم جسارت کنندگان به امام هادی (ع) را "ارتداد"اعلام کرد.

هرگونه اهانت به ائمه اطهار در حکم ارتداد است

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز با محکوم کردن اهانت صورت گرفته به حضرت امام هادی(ع) هرگونه هتک حرمت پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا و ائمه اطهار(ع) را موجب ارتداد دانست.

وی با محکوم کردن اهانت صورت گرفته از سوی یک خواننده خارج نشین به ساحت امام هادی(ع) اظهار داشت: ما شکی نداریم که هرگونه اهانت و سبّ پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا و ائمه علیهم السلام موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد حکم او معلوم است و این فرد نیز محکوم به ارتداد است.

توهین به مقدسات مسلمانان اقدامی سازمان یافته است

حضرت آیت‌الله سبحانی از دیگر مراجع تقلید نیز با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت امام هادی(ع)، جسارت به مقدسات مسلمانان را کاری سازمان یافته برای نابودی گوهر ایمان در دل مسلمانان جهان ارزیابی کرد.

وی در اطلاعیه ای تاکید کرده است: به اطلاع مسلمانان غیور و علاقه‌مند به اهل بیت پیامبر(ص) می رساند که: اخیرا فردی به نام شاهین نجفی،‌ با سرودن اشعاری مبتذل که خود شایسته محتوای آن است به ساحت مقدس یکی از اولیای الهی که مورد احترام قاطبه مسلمانان است، ‌اهانت و جسارت کرده است.

البته این کار، ‌کار فردی نیست،‌ کار سازمان یافته است که از این طریق،‌ گوهر ایمان را در دل مسلمانان نابود کنند و با اهانت به مقدسات آنان،‌ نوعی حالت بی تفاوتی در جامعه ایجاد کنند.

اکنون که ما با این پدیده زشت روبرو شده ایم،‌ باید بدانیم که این،‌ در ادامه کار سلمان رشدی است که امام عزیز تکلیف او را روشن کرد و تکلیف این مرد نیز با او یکسان است.از خداوند متعال‌عزت و عظمت و سربلندی اسلام و مسلمانان را خواهانیم.

نظر آیت الله ملکوتی درباره اهانت به ائمه اطهار

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله ملکوتی نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر حکم عده‌ای از ضد انقلاب خارج از کشور که به راحتی با طراحی جک، کاریکاتور، فحاشی و دروغ بستن به مقام شامخ امام هادی(ع) اهانت و جسارت می کنند، گفت: همانطور که قتل سابّ نبی(ص) واجب است، قتل توهین کننده به هر یک از حضرات معصومین و اهل بیت به هر نحو از انحاء توهین بر شنونده مسلمان واجب است.

نور خدا و اهل بیت خاموش شدنی نیست

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی با اشاره به آیه شریفه ُیرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ، اهانت به مقدسات را محکوم و تاکید کرده است: بار دیگر افکار پلید شیطان در دستان دشمنان نا آگاه اهل بیت (علیهم السلام) قرار گرفت و جسارتی هر چند کوچک از نظر ماهیت ولی درد آور را آفرید .

جسارت نا اهلان زمان به مقام عالی و شامخ ولایت معصوم (علیهم السلام) خاصه وجود مبارک امام علی النقی الهادی (علیه السلام) در درجه اول قلب مقدس فرزند برومندش حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و قلوب مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری و شیعیان آن ذوات مقدسه را به درد آورد .

این گونه حرکات موهن و زشت بیانگر آن است که دشمن منافع نامشروعش به خطر افتاده و دیوانه وار دست به چنین اقداماتی می زند ، یکبار دیده می شود کشیش مسیحی قرآن را به آتش می کشد و حال خواننده ای این رسوایی را به بار آورده است ، آنان تصور می کنند با این اقدامات مقام امام هادی (علیه السلام) کم شده و نور ولایت او خاموش می گردد ، در حالیکه به نص صریح آیه شریفه که در طلیعه سخن آورده شد نور خدا هرگز رو به خاموشی نخواهد رفت .

آنان بدانند این امور از عظمت آن امام عزیز نه تنها نکاسته ، بلکه سبب شده شیعیان همیشه جان بر کف به صورت گسترده تری ارادت خود را بر ایشان اعلام نمایند . لذا بدین وسیله اینجانب تمامی هیئات مختلف مذهبی ، امنای مساجد و تکایا ، وعاظ و خطبای محترم و مادحین معظم را توصیه می نمایم در شب و روز شهادت آن امام عزیز با اقامه مجالس عزاداری و تشکیل دسته جات عزاداری ، بیعت خالصانه خود را به مقام عالی امامت ابلاغ و اسباب تسکین و ترمیم قلب غمدیده حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را فراهم آورند .

گفتنی است، جمعه پنجم خردادماه مصادف با سوم رجب 1433 هجری قمری سالروز شهادت حضرت امام علی النقی(ع) است و به همین مناسبت در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می شود.
 
دستجات و هیئات عزاداری در شهر مقدس قم نیز در سالروز شهادت حضرت امام هادی(ع) از نقاط مختلف شهر به سمت حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) عزاداری خواهند کرد. /924/پ203/ج
ارسال نظرات