۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۲۹۴۲۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، اعتکاف را حلقه اتصال بشر به خداوند متعال دانست و گفت: این سنت ارزشمند دینی جوانان را با باورهای دینی، الهی، اعتقادی و مذهبی مأنوس می‌کند.
ماه رجب دعا نيايش اعتكاف


حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به فرا رسید ماه رجب گفت: این ماه با فضیلت آغاز فصل نیایش است و مؤمنان باید از این فرصت برای زدودن ناپاکی های قلب و روح خود بهره گیرند.

وی با بیان این که رجب ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى‏فرماید و گناهان را در آن محو مى‎کند، افزود: رجب، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان یکی از سنت‏های ماه رجب را برگزاری مراسم پر فیض اعتکاف دانست و تصریح کرد: این مراسم ارزشمند فرصت ‏بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم‏های مادی غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره‏بردن از ارزش‏های معنوی از علایق مادی دست‏ بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و به رحمت خداوند متصل شود. 

حجت الاسلام ولی‏نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در روز قیامت دو گروه را صدا می‏زنند و با افتخار از آنان نام می‏برند، خاطرنشان کرد: این دو گروه کسانی که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره بردند و با دعا و قرآن ماه رجب را به پایان رساندند و گروه دوم پیروان حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.

وی اظهار داشت: ماه رجب، ماه پرخیر و برکت است که سفارشاتی از قبیل قرائت دعا، نماز مستحبی، تلاوت قرآن و روزه تأکید شده است که در اعتکاف از عبادت هایی سفارش شده که این نشان‎دهنده منابع دینی ما است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به  این که سال گذشته 14 هزار معتکف در 115 مسجد استان حضور یافتند، تصریح کرد: این سنت الهی نیز امسال در 120 مسجد استان برگزار می‎شود و پیش‏بینی می کنیم بیش از 15 هزار نفر در این مراسم پر فیض شرکت کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که اعتکاف جوانان را با باورهای دینی، الهی، اعتقادی و مذهبی مانوس می‌کند، گفت: ماه رجب برترین ماه‌ها در نزد خداوند است و انسان باید در این ماه در بهره‌گیری از حسنات تلاش کند.

وی با اشاره به این که اعتکاف فرصتی است تا انسانی که در پیچ و خم‌های زندگی مادی خود غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره‌برداری  از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد، خاطرنشان گرد: تأثیر مثبت خلوت‎کردن در خانه خدا چیزی نیست که به این زودی‌ها از دل معتکفان بیرون برود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اعتکاف حلقه اتصال بشر به خداوند متعال است، بیان داشت: گسترش این سنت حسنه اسلامی زمینه بیمه‏شدن نسل جوان کشورمان در برابر تهاجم گسترده غرب را فراهم می کند./950/پ202/س

ارسال نظرات