۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۹۴۶
مسؤول شورای هماهنگی اردبیل:

امام خمینی هویت مسلمانان جهان را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مجاهدت امام راحل هویت ملت ایران و عموم مسلمانان جهان را احیا کرد.
امام خميني


حجت‌الاسلام ولی نظر‌پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در اردبیل پرداخت.

وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری گفتمان‌های دینی در مساجد، اعزام زائران سراسر استان به همراه کاروان‌های دوچرخه‌سواری به مرقد مطهر امام راحل به مناسبت 14 و 15 خرداد ماه را مهم ترین برنامه‌های ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام در اردبیل اعلام کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل همسو با برنامه‌های کشوری مجالس و محافل سوگواری در مساجد و حسینیه‌های اردبیل نیز برگزار می‌شود، افزون بر این‌که در کنار محافل عزاداری و سوگواری مسابقات فرهنگی و هنری نیز اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام نظرپور در ادامه ترویج افکار و اندیشه‌های الهی امام راحل را نجات‌بخش بشریت دانست و اظهار داشت: در حالی که بشریت به دنبال فزون‌طلبی طاغوتیان زمان مورد شدید‌ترین هجمه‌ها و تهدیدهای انسانی قرار گرفته است، نهضت آزادی‌بخش ایران اسلامی به ملت‌های آزادیخواه جرأت داد تا از یوغ استکبار جهانی خارج شوند.

وی با بیان این‌که جنبش بیداری اسلامی الهام گرفته از آرمان‌های امام راحل و مجاهدت ملت ایران در انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: نهضت بیداری و آزادی در ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط و تاریک‌ترین روزگار که نظام شرق و غرب بر دنیا سیطره یافته بودند، شکل گرفت و شاهد هویت‌یابی مجدد اسلام ناب و ارزش‌های متعالی بودیم که کمتر نظیر آن را در طول تاریخ می‌توان مشاهده کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تسلیم‌ناپذیری، دشمن‌شناسی و درک شرایط و موقعیت جهان اسلام را از ویژگی‌های امام راحل برشمرد و ادامه داد: فروپاشی دیکتاتورهای مصر، لیبی، تونس و به دنبال آن گسترش نهضت‌های اسلامی در منطقه نشان از نفوذ ارزش های انقلاب اسلامی در جهان است.

حجت الاسلام نظرپور با تاکید بر این‌که امام راحل خواب غفلت را از چشمان بشر دنیازده زدود، خاطرنشان کرد: مجاهدت امام راحل هویت ملت ایران و عموم مسلمانان جهان را احیا کرد و این نکته مهم را یادآور شد که مسلمانان برای بهبود شرایط فعلی بایستی خود وارد صحنه شوند و به قدرت‌های شرق و غرب تکیه نکنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات