۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۹۹۶
امام جمعه بناب:

دنیای امروز شاهد تحقق وعده‏های بیدارگرانه امام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب گفت: بیدارگری امام(ره) باعث شد که امروز ملت‌ها یکی پس از دیگری از خواب غفلت بیدار شوند و این بیداری تا قلب اروپا نیز سرایت کرده است و وعده‌های امام راحل یکی پس از دیگری تحقق می‌یابد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر با تأکید بر توجه به سیره عملی امام راحل اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی هر آنچه را که می گفت، خود عمل کرده بود.

وی با بیان این‌که ساده‌زیستی امام راحل هنوز بسیاری از رهبران دیگر ممالک دنیا را به حبرت واداشته است، خاطرنشان کرد: مقایسته سرگذشت و عاقبت رهبران منطقه نشان خواهد داد که تفاوت رهبرانی چون امام راحل با حسنی نامبارک، بن‌علی، قذافی و صدام حسین در چیست.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با تأکید بر این‌که ولایت فقیه با دیکتاتوری تفاوت‌های اساسی دارد، تصریح کرد: همان‌گونه که امام راحل تاکید کردند؛ اگر ولایت نباشد، دیکتاتوری به‌وجود می آید، مشکل اصلی دیکتاتورهای سرنگون شده منطقه‌ای عدم درک و جایگاه ولایت بود.

وی با اشاره به این‌که ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خلأ بزرگی برای جامعه بشری است، گفت: بیدارگری امام(ره) باعث شد که امروز ملت‌ها یکی پس از دیگری از خواب غفلت بیدار شوند و این بیداری تا قلب اروپا نیز سرایت کرده است و وعده‌های امام راحل یکی پس از دیگری تحقق می‌یابد.

امام جمعه بناب افکار و اندیشه‌های امام راحل را نجات بخش مسلمانان جهان از یوغ استعمارگران و مستکبران عالم دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه به عنوان یکی از مهم‌ترین یادگارهای امام راحل، تداوم انقلاب اسلامی ایران را تضمین کرده است، چنان‌که در طول 23 سال پس از رحلت امام نیز شاهد این مسأله بوده‌ایم.

حجت الاسلام باقری‌بنایی ولایت را نعمت بزرگ الهی به مردم ایران دانست و افزود: حدت زیر پرچم ولایت، تفرقه‌ها را از بین می‌برد، چنان‌که بنیاگذار کبیر انقلاب اسلامی سفارش کردند که پشتیبان ولایت باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.

وی مشکل اصلی انقلاب‌های منطقه ای را عدم بهره‌مندی از رهبری و ولایت دانست و تصریح کرد: اصل ولایت فقیه توانسته تمام اصول قانون اساسی را بیمه کند، اگر یک روز سایه ولایت و رهبری از سر مردم برداشته شود، نفاق و شقاق در جامعه ایجاد می‌شود.

امام جمعه بناب انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام خمینی را نعمتی دیگر برای ملت ایران برشمرد و گفت: رهبر انقلاب انصافاً در طول 23 سال گذشته خلأ امام راحل را پر و میراث گرانبهای امام و شهدا را به نحو عالی صیانت و مدیریت کرده‌‍‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات