۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۸۷۷

دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با طلاب حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان بناب، با طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) این شهر دیدار و گفت‌گو کرد.
احمد عليرضا بيگي
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌ شرقی، امروز در جمع طلاب، استادان و روحانیان حوزه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان بناب، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان در قبال حوزه های علمیه به اندازه دانشگاه ها احساس مسؤولیت می کند.

وی مساعدت دولت در توسعه مدارس علمیه استان را مصداقی بر این ادعا دانست و خاطرنشان کرد: دولت استفاده از نکته نظرات روحانیان را درحل مشکلات جامعه راهگشا می داند، بنابراین مدیران استان از هیچ تلاشی برای گسترش حوزه های علمیه در استان دریغ نخواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دولت همواره نسبت به بهره‌مندی از نکته نظرات علما و روحانیان در بخش های مختلف استقبال کرده است، تصریح کرد: حوزه های علمیه می توانند با تبیین احکام و اندیشه‌های اسلامی در قالب حکومتی، دولت را بیش از گذشته در امر خدمت‌رسانی به مردم یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح قابلیت‌های فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی شهر بناب پرداخت و اظهار داشت: رویکرد دولت، فراهم کردن فرصت های اشتغال برای جوانان مبتنی بر مهارت و تلاش به ویژه در حوزه کشاورزی است و موفقیت در این حوزه نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است. 

وی همچنین بخشی از اقدامات دولت برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب را تشریح کرد و گفت: یکی از مهم ترین مولفه های توسعه کشاورزی، مولفه فرهنگی است و اگر بتوانیم با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رفتار مردم را متناسب با شرایط جدید اقتصادی تغییر دهیم راه توسعه هموار خواهد شد.

علیرضابیگی با بیان این که پرداختن به موضوع اقتصادی به معنای نفی فرهنگ نیست، افزود: رهبر انقلاب در جایگاه سیاستگذاری نظام اسلامی، اقتصاد را به عنوان اولویت برنامه های کشور اعلام کرده اند و این راهبرد دولت برای حرکت در مسیر توسعه کشور است، با این حال دولت کارهای فرهنگی زیادی انجام داده که قابل مقایسه با دولت های گذشته نیست.

همچنین حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب به تشریح انتظارات مردم این شهرستان از مدیریت ارشد استان پرداخت و خواستار رفع معضل بیکاری و رسیدگی به مسائل فرهنگی در منطقه بناب شد.

گفتنی است، در ادامه این دیدار مدیران کل جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بناب پرداختند و روحانیان حاضر در جلسه نکته نظرات خود را بیان کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات