۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۴۵۲
امام جمعه بناب:

بازاریان انصاف داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری‌بنابی گفت: شایسته نیست در بازار اسلامی، کم‌فروشی، احتکار و یا گران‌فروشی مشاهده شود.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع مسؤولان و تعدادی از بازاریان، اصناف و کسبه بازار این شهر اظهار داشت: بازاریان از قدیم‌الایام نقش بسزایی در تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه اسلامی ایران داشته‌اند.

وی با بیان این‌که بازاریان همواره در کنار مردم برای مقابله با ناملایمات و ناهنجاری‌ها ایستادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بازاریان از ابتدا شب زنده‌دار، متدین و منصف هستند و قبل از انقلاب اسلامی همراه با مراجع و حوزه‌های علمیه به مبارزه با نظام مستکبر و ظالم بوده است.

حجت الاسلام باقری‌بنابی با اشاره به حمایت مالی و معنوی بازاریان از هیأت‌های مذهبی و دستجات عزاداری ادامه داد: از دیرباز بازار و بازاری از حق و حقیقت حمایت و باطل را طرد کرده‌ است؛ بر همین اساس مراجع، حوزه‌های علمیه، روحانیت و به ویژه مردم این انتظار را پس از 33 سال از بازار دارند.

امام جمعه بناب با گرامیداشت روز اصناف، خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و اظهار داشت: باید در جامعه به مشکلات اصناف توجه شود تا کارخانه‌ها رونق دوباره یابند.

وی با تأکید بر این‌که بازار لازمه حکومت است و به هر نحو ممکن باید مورد حمایت باشد، افزود: اضطراب موجود در بازار، هم به بازاریان و هعم به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، از این رو انتظار داریم دولت از تولیدگر و اصناف حمایت کند، البته نظام اسلامی نیز از بازار و بازاری توقع همیاری دارد.

حجت الاسلام باقری‌بنابی خواستار انصاف بازاریان با مردم شد و تصریح کرد: در شرایطی تورم و گرانی برخی کالاهای اساسی مردم فشار اقتصادی بر خانوارها وارد کرده است، شایسته نیست در بازار اسلامی، کم‌فروشی، احتکار و یا گران‌فروشی مشاهده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اگر پاسدار به معنای واقعی کلام پاسدار باشد، یعنی آیات قرآن، آیات وحی، سرباز مطلق امام زمان(عج) و پیرو سیدالشهدا(ع) است، سپاه پاسداران مصداق ولایت‌مداران حقیقی در میدان شهادت و ایثار بوده اند.

امام جمعه بناب با بیان این‌که برکات تشکیل سپاه از بدو تاسیس در تمامی عرصه‌ها قابل مشاهده است، گفت: سپاه و بسیج رسالت خطیر پاسداری از نظام اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارند و به‌حق در این مسیر توفیقات بزرگی داشته‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات