۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۶۹۴
نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا:

تلاش شهید بهشتی در جهت تقویت نظریه ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی پایداری و بصیرت را از ویژگی های برجسته شهید بهشتی دانست و گفت: از آنجا که تمام هم و غم او تقویت ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی بود، با وجود همه فشارها و تهمت ها، طبق توصیه امام خمینی(ره) صبر پیشه کرد.
شهيد بهشتي


حجت الاسلام سیداحمد حسینی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به سالگرد شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: شهید بهشتی یک تئوریسین قوی برای نظام و چهره ای دانشگاهی حوزوی و باتجربه بود که دستگاه قضا را خوب معماری کرد.

وی با بیان این که صلابت سخنان او هنوز که هنوز است انسان های بیدار در سراسر جهان را برمی انگیزد، افزود: تعبیر مهم حضرت امام(ره) از وی که فرمودند «بهشتی یک امت بود»، هنوز به خوبی تبیین نشده است؛ در بینش اعتقادی ما، وجدان عمومی، یک معیار برای شناخت فرد است به گونه‌ای که اگر عموم جامعه به شکل سالم به حال خود رها شود و فشاری از بیرون نباشد، بر اساس فطرت الهی خود از مسیر حق منحرف نمی شود، شهید بهشتی دارای وجدان تشخیص دهنده حق از باطل بود.

حجت الاسلام حسینی ایستادگی، پایداری و بصیرت را از ویژگی های برجسته شهید بهشتی(ره) دانست و گفت: از آنجا که تمام هم و غم او تقویت ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی بود، با وجود همه فشارها و تهمت هایی که از جانب منافقان و بنی صدر می‌شنید و خون دل هایی که داشت، طبق توصیه امام خمینی(ره) صبر پیشه کرد.

هنجارشکنان در کشوری که همه چیز خود را مرهون خون شهدا است، نباید احساس امنیت کنند

وی در ادامه به عملکرد قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: از نگاه بیرونی قوه قضاییه مورد نقد برخی دلسوزان قرار می گیرد که چرا در برخورد با مظاهر فساد و منکرات شرعی عملکرد مناسبی ندارد اما با نگاهی منصفانه و دقیق تر در می یابیم که قضات انقلابی و کوشا در این قوه مضایقی از نظر قانونی دارند، از این رو نمی توان قضاوتی مطلق در این زمینه داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: در سطح جامعه با افرادی مواجه هستیم که ارشاد و برخورد ملایم با آن ها اثر ندارد، حالت تجری در برابر باورهای مورد قبول جامعه پیدا کرده و بعضا به عنوان عامل دشمن برای تخریب چهره انقلابی و اسلامی جامعه وارد می شوند، در برخورد با این موارد باید جدی تر عمل شود تا در نظامی که همه سرمایه های خود را مرهون خون شهدا است و خصوصا در مشهد که پایتخت معنوی به شمار می رود، احساس امنیت نکنند.

حجت الاسلام حسینی وجود قوه قضاییه را تضمینی برای استقرار حق و عدل در جامعه اسلامی دانست و افزود: طبعا مظلومان باید نسبت به این دستگاه، احساس پناه و تکیه گاه و متجاوزان نیز هراس داشته باشند. در این زمینه در جامعه ما تا حدی تلاش شده است اما وقتی حرکت های غیرمنطقی و غیراصولی از سوی برخی افراد که در مناصب قدرت هستند سر می زند و در پناه قدرت و لابی که دارند با آنان برخورد خاصی نمی شود، این مسأله در جامعه اثر منفی می گذارد و باعث می شود مستضعفان و محرومان و کسانی که فریادشان به جایی نمی رسد، اعتماد خود را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال، در نظام اسلامی ما نسبت به سایر کشورها، اسلام تا درصد بالایی حاکمیت یافته و قوه قضاییه مستقل از همه جریانات سیاسی و قدرت های موجود، کار خود را انجام می دهد؛ اگر خیلی مطلق نگر نباشیم می توان گفت قوه قضاییه خصوصا در دوره ریاست آیت الله لاریجانی، استقلال و جدیت مناسبی برای پیاده شدن احکام اسلام دارد.

دقت در گزینش افراد و نظارت مستمر از تکرار انحرافات جلوگیری می کند
 
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خراسان در ادامه با اشاره به اختلاس بزرگ اخیر ابراز داشت: گاهی افرادی که در مناصب قدرت و جایگاه های تصمیم گیری قرار دارند، فریفته مسائل مادی و دنیوی شده و از شخصیت اولیه و حقیقی خود دور می شوند بنابراین یکی از علل ایجاد چنین انحرافاتی، عدم دقت کافی در گزینش و جذب نیرو برای جایگاه های حساس است.

وی افزود: از سوی دیگر، در صورت گزینش دقیق و موشکافانه، مرحله بعد، وجود نظارت مستمر است، باید از ژست های قدرتی که برخی افراد صاحب مقام می گیرند و به بهانه انقلابی گری و حمایت از مظلومان، قوانین را دور می زنند، جلوگیری شود.

حجت الاسلام حسینی با تأکیدبر این که افراد خلافکار در مناصب مختلف نباید هیچ حاشیه امنی برای خود داشته باشند، گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسی چنانچه مورد انحرافی مشاهده می کنند باید بلافاصله وارد عمل شده و از فراگیر شدن آن جلوگیری کنند، در اختلاس اخیر، مسأله پیش از جلب و حکم قضایی بین مردم و رسانه ها مطرح شده بود اما تعلل شد تا جایی که دانه درشت های آن کشور را ترک کردند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر مسؤولان قضایی باید توجه داشته باشند که شایعات زیاد است؛ قوه قضاییه باید جدی تر برخورد کند تا هر کس در هر موقعیتی به خود اجازه ندهد که وقتی در معرض برخورد قانونی قرار می گیرد با تهدید به فاش کردن برخی مطالب، خود را تبرئه کند، این اقدامات ذهن جامعه را مشوش می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) در تشریح نقاط مثبت عملکرد قوه قضاییه اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در گذشته این دستگاه مشاهده کرده ایم، در این دوره برخی تمرکزگرایی ها از بین رفته و قاضی و بازپرس و دادستان تفکیک شده اند و شخص آیت الله لاریجانی به طور جدی و اجرایی در مسائل ورود پیدا می کند.

وی ادامه داد: مجموعه داخلی تشکیلات قوه قضاییه نیز اعم از حراست و نظارت، قوی تر و سالم تر شده است اما در عین حال تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد./930/ت302/ب

ارسال نظرات