۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۷۴۲

350 کانون مسجدی مجری طرح تلاوت و تفسیر قرآن کریم در تابستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در سطح 350 باب از کانون‌های مساجد این استان خبر داد.
کانون هاي مساجد


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد هادی‌نیا با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های اوقات فراغت اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها فرصت مغتنمی است تا کانون‌های فرهنگی هنری، پلی ارتباطی بین مدرسه و مسجد ایجاد کرده و نسبت به تربیت و آموزش آنان برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: نوجوانان و جوانان با شرکت در این طرح‌ها از خدمات آموزشی، فرهنگی، دینی و تفریحی در فضای معنوی و مطمئن مسجد و کانون بهره‌مند شده و در مراحل بعدی با مسجد ارتباط دو سویه برقرار می‌کنند.

هادی‌نیا با بیان این که این طرح‌ها از دهم تیر ماه آغاز شده و تا بیستم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به تقارن تابستان امسال با ماه مبارک رمضان، کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در تیر ماه اجرا شده و تمرکز و اوج کلاس‌های قرآنی، دینی و عقیدتی بیشتر در شب‌های ماه رمضان خواهد بود.

وی گفت: انتظار می‌رود بیش از 32 هزار جوان و نوجوان در این کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، دینی، ورزشی و هنری ثبت‌نام کرده و شرکت کنند.

هادی‌نیا تاکید کرد: با توجه به کیفیت برنامه‌ها به ویژه کلاس‌های آموزشی، رعایت نظم و حفظ انسجام، برنامه‌ریزی مطابق نیاز روحیه جوانان و نیاز واقعی آنان، انطباق ایجاد کلاس‌ها با رشته‌های جشنواره‌های برنامه‌ریزی شده، همکاری با ارگان‌های مرتبط در جذب مربی، بیمه حوادث اعضا و تعامل و ارتباط جدی با دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها از جمله پیشنهادات و تاکیدات این مرکز به مجریان طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها بود.

هادی‌نیا افزود: اطلاعات، آیین‌نامه و فرم‌های اوقات فراغت آسمانی‌ها، علاوه بر ارسال به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در وب سایت دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد استان درج شده و مدیران طرح‌ها لازم است ضمن رعایت شرایط اعلام شده فرم‌های مربوطه را تکمیل و برای حمایت مالی به موقع ارسال کنند.

وی گفت: تشکیل کلاس‌های قرآنی، طرح 1446، کلاس‌های احکام و عقاید، برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی، کلاس‌های مهارت‌آموزی، مهارت‌های زندگی و فنی حرفه‌ای، طرح تلاوت و تفسیر قرآن کریم و محافل انس با قرآن، جشنواره سرود روستایی از جمله برنامه‌ها و رشته‌های آموزشی طرح‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان خواهد بود./935/د101/ب

ارسال نظرات