۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۹۰۷

طلاب مدارس علمیه تبریز عازم عتبات عالیات شدند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب مدارس علمیه طالبیه و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز برای زیارت بارگاه ملکوتی ائمه اطهار عازم عتبات عالیات شدند.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
 
حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز امروز در مراسم بدرقه طلاب مدارس علمیه طالبیه و حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تعدادی از طلاب نمونه این دو مرکز علوم دینی به همراه خانواده امروز تبریز را به مقصد عراق ترک کردند.
وی خاطرنشان کرد: این اردوی فرهنگی و زیارتی با هدف بهره‌مندی طلاب از فیوضات معنوی سفر به عتبات عالیات، آشنایی با آداب سفر، غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب و تجلیل از نخبگان علمی حوزه علمیه تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی در حوزه علمیه طالبیه خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعی از طلاب مدارس علمیه استان هم اکنون به صورت شبانه‌روزی برای حضور در این طرح ساکن حوزه علمیه طالبیه هستند.
مدیر حوزه علمیه تبریز تصریح کرد: این طرح به همت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با همکاری کانون قرآن معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با حضور طلاب علاقه‌مند به معارف قرآنی برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری دور دوم کلاس‌های آزاد دروس حوزوی ویژه عموم مردم علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی خبر داد و ادامه داد: با توجه به استقبال عموم مردم به ویژه بازاریان و دانشحویان دانشگاه‌های تبریز از نخستین دوره طرح دروس آزاد حوزوی، دور دوم این کلاس‌ها از مهر ماه سالجاری در حوزه علمیه طالبیه، مسجد جامع، مدرس دیانت و مسجد حجت الاسلام در صحن مسجد جامع تبریز برگزار میشود.
حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که فراخوان نام‌نویسی از عموم علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های آزاد دروس حوزوی در حوزه علمیه طالبیه تبریز منتشر خواهد شد، گفت: هیچ محدودیتی در پذیرش طلبه به صورت آزاد وجود ندارد، کلاس‌های آزاد دروس حوزوی از مقدمات تا سطح عالی طراحی شده که امید است مانند دور نخست این طرح شاهد حضور پرشور بازاریان و دانشجویان علاقه‌مند باشیم.

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به این‌که طی دوره آموزشی مسائل فقهی و دینی مبتلابه و کاربردی ارائه خواهد شد، گفت: این طرح در راستای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه طالبیه و همچنین آشنایی عموم مردم با دروس و علوم حوزوی برگزار می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات