۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۱۹۴۳
امام جمعه بناب:

ملت مستقل باید هزینه آزادی خود را بپردازد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که تحریم‌ها با هدف عدم استقلال نظام اسلامی ایران اعمال می شود، گفت: ملتی که می خواهد مستقل زندگی کند، باید هزینه بدهد.
امام جمعه بناب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع روحانیان و ائمه جماعات این شهر با اشاره به تحریم های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: ملت ایران در طول 32 سال گذشته با انواع تحریم‌ها و تهدیدها رو به رو بوده است، بنابراین تحریم‌های جدید نیز از پیش شکست خورده است.
وی با اشاره به این‍ که اعمال تحریم‌های جدید تنها با هدف حفظ آبروی غرب در برابر ایستادگی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: باید یقین داشته باشیم هرقدر مقاومت و تحمل ما در برابر فشار دشمنان زیادتر باشد، همان قدر نصرت و حمایت خداوند بیشتر شده و تحقق وعده الهی نزدیک تر خواهد بود.
حجت‌الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که دشمنان با تحریم‌ نفت ایران در تسریع عدم‌خودکفایی به درآمدهای نفتی به ملت ایران کمک می کنند، گفت: هدف استکبار از تحریم‌های جدید عدم استقلال نظام اسلامی ایران است، غافل از این‌که این تحریم‌ها استقلال ملت را بیش از گذشته مستحکم خواهد کرد.
 امام جمعه بناب با تاکید بر ایستادگی و مقاومت آحاد جامعه در برابر ناملایمات افزود: ملتی که می خواهد مستقل زندگی کند، باید هزینه بدهد، امروز در کنار هزینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی که ما می دهیم، باید صبور و مقاوم باشیم، هدف نهایی دشمنان گسترش نارضایتی‌ها و سلب اعتماد عمومی مردم از نظام است.
وی تصریح کرد: اگر در عملکرد و روش زندگی تغییر، تحول و تحرک ایجاد نکنیم هیچ نصرت غیبی به ما نخواهد رسید و به آزادی و خودکفایی نمی رسیم، اگر در دوران دفاع مقدس با وجود کاستی‌های فراوان توانستیم مقابل شرق و غرب ایستادگی کنیم، به‌دلیل ایمان به نصرت و توکل به قدرت الهی بوده است.
حجت الاسلام باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند موج بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: جغرافیای سیاسی منطقه بر خلاف خواست استکبار، به‌نفع جهان اسلام در حال تغییر است، چنانکه انتخابات اخیر کشور مصر ثابت کرد؛ سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه نخ‌نما شده است.

وی در پایان افزود: امروز دوران هوشیاری اسلامی فرا رسیده است، چراکه دشمنان به دنبال انحراف در نهضت بیداری ملت های مسلمان منطقه هستند، وعده‌های توخالی و یا زودگذر نباید اراده امت اسلامی در برابر دنیای کفر را سست کند./935/پ203/ب

ارسال نظرات