۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۹۵۵
آیت‌الله ممدوحی:

بستن تنگه هرمز زندگی را برای غرب جهنم خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تحریم‌های غرب در طول سال‌های پس از انقلاب را بی نتیجه دانست و با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، گفت: این اقدام آنها حاکی از حماقت است چراکه از تجربه چندین ساله عبرت نگرفتند.
ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزار رسا، تحریم نفتی ایران را ناشی از حماقت غرب دانست و اظهار داشت: بیش از بیست سال است که تحریم های متعددی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده، اما نفع این تحریم ها برای ما بیشتر از ضرر آن بوده است.

 

وی به بی تأثیر بودن تحریم ها در طول سالهای پس از انقلاب در مقابل روند حرکت نظام و ملت ایران به سوی پیشرفت اشاره کرد و افزود: آنها از این تجربه چندین ساله  درس نگرفتند و بازهم این اشتباه را تکرار کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بحران اقتصادی غرب و مشکلات ناشی از آن، گفت: این تحریم ها موجب پیچیده تر شدن گرفتاری های غرب می شود و با این کار در اصل  خودشان را تحریم می کنند.

 

اقدام مسؤولان در مقابله با تحریم هوشمندانه باشد

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ایران در مقابل این تحریم ها ساکت نخواهد ماند، اظهار کرد: اگر آنها ما را تحت فشار قرار دهند مقابله ما برای آنها شکننده تر خواهد بود؛ ما می توانیم با بستن تنگه هرمز آنها را در جهنمی که خود ساخته اند گرفتار کنیم و زندگی آنها را به باد دهیم.

 

آیت الله ممدوحی با بیان این‌که نفت ایران همیشه خریدار داد، تصریح کرد: اگر آنها نفت ما  را نخرند خودشان محروم می شوند چراکه ما می توانیم به راحتی در بازار آزاد همه آنها را به فروش برسانیم.

 

وی مسؤولان و دستگاه دیپلماسی کشور را به حفظ خونسردی توصیه کرد و گفت: اقدام مسؤولان ما در مقابله با تحریم های دشمنان باید هوشمندانه و برحسب مقتضیات زمان باشد./928/ت302/ج

 

 

ارسال نظرات