۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۳۱۶
بشاراسد:

من مثل شاه ایران نیستم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه، در سومین بخش از مصاحبه خود با روزنامه جمهوریت ترکیه، وضعیت خود را با وضعیت شاه پیشین ایران مقایسه کرد.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، بشار اسد رییس جمهور سوریه در ادامه مصاحبه خود با روزنامه جمهوریت گفت: حمایت اکثریت مردم کشورش از او، از سرنگون شدنش به مانند شاه ایران جلوگیری کرده است.

 

رییس جمهور سوریه با اشاره به انقلاب ایران در سال 57 گفت: شاه ایران مهمترین کشور در منطقه را رهبری می کرد و ارتشی قدرتمند داشت و توسط کل دنیا حمایت می شد. اما آیا او توانست در مقابل مردمش بایستد؟خیر.

وی افزود: اگر من در وضعیت شاه ایران بودم و مردم از من پشتیبانی نمی کردند، نمی توانستم مقاومت کنم و تا الان سرنگون شده بودم. پس چگونه است که من هنوز ایستاده ام و مقاومت می کنم.
 

بشار اسد گفت: حال سوال من اینست  که چرا باید مردمی که از من حمایت می کنند را به قتل رسانم؟ همه می دانند از زمانی که به قدرت رسیدم مردم از من حمایت می کرده اند.

 

وی به روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه گفت: با شروع آَشوب‎ها همه فکر می کردند که طی مدت کوتاهی بشار اسد سرنگون می شود، اما آنها اشتباه محاسبه کردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آشوبگران توسط غرب و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی حمایت مالی می شوند تا در کشور بی نظمی ایجاد کنند و مردم را می کشند./982/ب903/ک

 

 

 

ارسال نظرات