۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۵۹۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بهره گیری از ظرفیت فکری حوزه و روحانیت در طرح های حجاب کمرنگ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد افرادی غیر کارشناس در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستیم، تصریح کرد: همه برنامه های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب دینی باید با محوریت حوزه و روحانیت صورت گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

 

حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به فرا رسیدن روز عفاف و حجاب، بد حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.


وی رعایت عفاف و حجاب را تضمین کننده سلامت جامعه دانست و گفت: توجه به این فریضه مهم سبب حفاظت از ارزش وجودی زنان در جامعه می‌شود، همه باید توان خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به کار گیرند.


حجت الاسلام یاری خانواده را مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و ادامه داد: ناهنجاری‌های بدحجابی و بی‌عفتی به عنوان یک آسیب فرهنگی ریشه در تحولات دو دهه گذشته دارد که تصمیم‌های غلط، رفتاری‌های غیر مدبرانه و سیاست‌های غیر اصولی و غیر ارزشی به یقین در رشد این آسیب اجتماعی بی‌تاثیر نبوده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: نقش جامعه اسلام در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها زمانی می توانیم از دچار شدن به آسیب ها و آلودگی های فردی و اجتماعی مصون بمانیم که بتوانیم آموزه های الهی و قرآنی را در جامعه اسلامی پیاده کنیم.


وی یکی از مهم‌ترین آموزه های دینی را، بحث رعایت حریم عفاف و حجاب در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: امروز همه مسؤولان باید خود را موظف به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بدانند.


حجت الاسلام یاری اضافه کرد: نباید با طرح ها و کارهای مقطعی توقع از بین رفتن بدحجابی در جامعه را داشته باشیم بلکه باید با برنامه های بلندمدت و ریشه ای برای رسیدن به جامعه پاک و عفیف اسلامی ابتدا از مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم.


وی با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه‌های روتین و روزمره در این عرصه باید خود‌داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی‌های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.


حجت الاسلام یاری همچنین به نقش روحانیت در ترویج این فرهنگ اصیل دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در عرصه بسط و گسترش عفاف و حجاب می تواند به همه مشکلات در این خصوص پایان دهد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع شاهد افرادی غیر کارشناس در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب هستیم، تصریح کرد: همه برنامه های مرتبط با موضوع عفاف و حجاب دینی باید با محوریت حوزه و روحانیت صورت گیرد.


وی با بیان این در بیش از سه دهه اخیر حضور روحانیت در عرصه های مختلف، زمینه رشد وبالندگی نظام را فراهم کرده است، افزود: درمسأله ترویج عفاف وحجاب نیز متولیان امر باید از ظرفیت عظیم فکری حوزه روحانیت بیشتر بهره گیرند.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که در چند دهه اخیر روحانیت همواره دغدغه دین و اسلام داشته است، گفت: این قشر تأثیرگذار جامعه در مسیر اعتلای اسلام راستین خالصانه و صادقانه قدم برداشته و از خودگذشتگی کرده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که هیچ قشری دلسوز تر از روحانیت در جامعه دینی وجود ندارد، تصریح کرد: علما و روحانیت همواره تلاش آنها در جهت حفظ ارزش های متعالی اسلام ناب بوده است و امروز نیز در این مسیر پیشگام هستند.

 

وی با بیان این که رفع معضل بدحجابی در گرو بکار گیری بیشتر از توان حوزه و روحانیت در این عرصه است، خاطرنشان کرد: متولیان این عرصه باید از انجام برنامه های مقطعی و بی حاصل به شدت پرهیز کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات