۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۷۲۳
رییس سازمان سمت:

شهید مطهری با عمل خود توانست فلسفه را از غربت نجات دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان سمت از شهید مطهری به عنوان یک خداشناس فطری نام برد و گفت: شهید مطهری با عمل خود توانست فلسفه را از غربت نجات دهد.
حجت‌الاسلام احمد احمدي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد احمدی، رییس سازمان سمت و دبیرعلمی همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد شهید مرتضی مطهری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از برگزاری این همایش در اردیبهشت سال 92 و به همت بنیاد علمی و فرهنگی علامه شهید مرتضی مطهری، خبرداد و گفت: این همایش به بهانه شصتمین سالگرد انتشار اصول فلسفه و رئالیسم برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه شهید مطهری عملا توانست فلسفه را از مهجوریت و غربت درآورد، گفت: اگر شهید مطهری در حوزه می ماند قطعا یکی از مجتهدین عصر خود می شد ولی ایشان ضرورت پرداختن به مباحث نظری را درک کرده بود به همین جهت از قم به تهران رفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: مطهری این کار را شجاعانه انجام داد، درحالی که درآن زمان اشخاص تأثیرگذار در مقابل افکار انحرافی وجود نداشتند و رژیم پهلوی و حزب توده شدیدا در برابر دین موضع گیری می کردند.

رییس سازمان سمت، شهید مطهری را خداشناس فطری دانست و تصریح کرد: استاد مطهری شاگرد امام(ره) و علامه طباطبایی بود به همین جهت روی فطرت تأکید داشت؛ شهید مطهری شخصیتی عارف بود و هموراه از عرفان دفاع می کرد.

استاد سابق دانشگاه تهران گفت: فلاسفه قدیم مخصوصا فلاسفه مغرب زمین هیچ میانه ای با دین نداشته و ندارند، به همین دلیل از گذشته فیلسوفان را افرادی ملحد و منکر شریعت می دانستند و فلسفه جایگاهی در بین متدینین نداشت.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که اگر فلسفه درست تعلیم شود منافاتی با دین ندارد، اظهار داشت: اگر فیلسوفی تمام جزئیات دین را آنطور که فقیه رعایت می کند، رعایت کند و متشرع به تمام معنا باشد، می تواند فلسفه را از بدنامی نجات دهد؛ کسانی امثال امام(ره)، علامه طباطبایی، شهید مطهری این کار را انجام دادند.

وی در تأیید نظریات حضرت آیت الله جوادی آملی در علم فلسفه، گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن زاده آملی از اساتید برجسته فلسفه در دوره معاصر هستند؛ به علاقه مندان این رشته  توصیه می کنم تمام آثار ایشان را حتما مطالعه کنند.

وی همچنین درباره اهداف برگزاری همایش اندیشه های فلسفی استاد شهید مطهری، گفت: امروز موجی به راه افتاده است که می خواهد فلسفه را بکوبد و همه چیز را صرفا به قرآن و احادیث ارجاع دهد؛ ما در این همایش درنظر داریم به پرسش ها و ایرادهایی پیرامون فلسفه پاسخ مناسب دهیم./928/پ202/ی

 

 

 

ارسال نظرات