۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۷۶۶
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

عده ای ماموریت دارند تنور مذاکره با آمریکا را داغ نگه دارند/ لزوم ارتقای دانش اهالی رسانه در برابر تهاجم دشمن

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا، از کسانی که گاه و بی گاه با سخنان خود به دنبال داغ نگه داشتن بحث مذاکره ایران با آمریکا هستند انتقاد کرد.
حجت الاسلام محققي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی صبح امروز در گردهمایی سالانه خبرگزاری رسا در مشهد مقدس، با اشاره به هجمه همه جانبه دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی و ارزش های دینی، خاطرنشان کرد: در دیدگاه مقام معظم رهبری اصحاب و اهالی رسانه سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند.
 
وی داشتن تحلیل درست و مناسب از وضعیت خودی و دشمن برای اهالی رسانه را امری حیاتی و مهم دانست و افزود: اگر دوست و دشمن را نشناسیم موفق نخواهیم شد رسالت و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.
 
حجت الاسلام محققی در ادامه با اشاره به آموزه های اسلامی ضرورت فعالیت رسانه را متذکر شد و با استناد به آیات و روایاتی در این باره، گفت: لزوم نشر و تبلیغ دین، وجوب دفاع در برابر هجوم رسانه ای دشمن، وجوب آمادگی در برابر دشمن و انجام اقدامات پیشگیرانه و وجوب اعلاء اسلام از جمله موضوعاتی است که اهمیت فعالیت رسانه ها را مضاعف کرده است.
 
وی لزوم دفاع متناسب با هجمه دشمنان را امری ضروری دانست و گفت: اگر امروز دشمن با بکار گیری ماهواره ها و سایت های اینترنتی علیه ما حمله می کند، ما نیز باید دفاع خود را متناسب با نوع حمله قرار دهیم و در آیات قرآن و روایات نیز لزوم دفاع در برابر دشمن تصریح شده است.
 
حجت الاسلام محققی گفت: افرادی که به مقولات فرهنگی روز آشنا هستند، باید در این وادی ایفای نقش کنند، در برابر هجمه دشمنان از مرزهای اسلامی دفاع کنند و پاسخگوی شبهات باشند تا شاهد تلفات و خسارت در این حوزه نباشیم.
 
اکتفا کردن به روش های سنتی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن آسیب زا است
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا بی تفاوتی نسبت به هجمه همه جانبه دشمنان و اکتفا کردن به روش های سنتی را آسیب زا خواند.
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و هشدار ایشان نسبت به هرگونه اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی، یادآورشد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب از مقوله آمادگی در برابر دشمن است.
 
حجت الاسلام محققی با بیان اینکه مسلمانان باید در مسائل مختلف حرف اول را بزنند، گفت: در دوران بسط ید فقیه باید اقدام کنیم تا اسلام در بالاترین درجه و رتبه قرار گیرد و سخن اسلام نخستین سخن باشد.
 
وی بهترین رسانه ها را رسانه هایی دانست که در دل دشمن ارعاب ایجاد می کنند، در راستای نشر و تبلیغ دین گام بر می دارند و در برابر هجوم رسانه ای دشمن فعالیت می کنند.
 
حجت الاسلام محققی حمایت های مراجع تقلید و مسؤولان دلسوز از خبرگزاری رسا را از جمله عوامل مهم موفقیت این رسانه دانست و گفت: ما به دنبال گسترش نوع فعالیت رسانه ای این خبرگزاری هستیم و فعالیت خود را در سایر عرصه های رسانه ای نیز دنبال خواهیم کرد.
 
وی دوست شناسی را از دیگر ضروریات در عرصه رسانه دانست و گفت: در این راستا در عرصه داخلی شناخت جریانات سیاسی، فرهنگی و علمی بسیار ضروری است و در عرصه بین الملل نیز همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند هر جریانی که در مقابل استکبار ایستادگی کند نظام اسلامی مدافع آن است.
 
تصمیم گیری در باره رابطه با آمریکا در حیطه اختیارات شخص مقام معظم رهبری است
 
حجت الاسلام محققی علاقه مندی به اسلام و ارزش ها، احساس مسؤولیت نسبت به مصالح ملی و سرنوشت کشور، پذیرش حکومت اسلامی، ارادت به حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و پیروی از راه و سیره ایشان، احترام حقیقی به مردم، اعتماد به مسؤولان نظام و مخالفت با برقراری ارتباط با آمریکا را از جمله معیارهای لازم برای شناخت جریان های خودی برشمرد.
 
مدیرعامل خبرگزاری رسا با انتقاد از کسانی که دم از رابطه با آمریکا می زنند، گفت: عده ای ماموریت دارند که هر از چند گاهی تنور مساله ارتباط و مذاکره با آمریکا را داغ کنند، در حالی که ارتباط با آمریکا از مسائل راهبردی و کلان نظام اسلامی و اظهار نظر و تصمیم گیری در این باره با شخص مقام معظم رهبری است.
 
حجت الاسلام محققی دشمن شناسی در عرصه داخل و خارج را اولویت دیگر رسانه های ارزشی دانسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه سال 88 ، شناخت عوامل و عقبه فکری و شخصیتی این جریان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر اینها خودی بودند و به آرمان های امام و خط ایشان معتقد بودند وقتی به امام جسارت شد باید تبری می جستند، اما این کار را نکردند.
                                       
حجت الاسلام محققی با اشاره به جریان انحرافی، بی توجهی رییس جمهور به توصیه های دلسوزان مبنی بر جدا شدن از این جریان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه این مساله ذائقه خودی ها، دلسوزان، متدینان، ایثارگران و خانواده های شهدا را تلخ کرد و هنوز برای ما جای سؤال است.
 
وی بیان داشت: البته خدمات دولت محترم و آقای رییس جمهور در عرصه های مختلف قابل قیاس با گذشته نیست و انصافا در دوره آقای احمدی نژاد اقدامات بسیاری انجام شده است، اما این حق را داریم که از ایشان سؤال کنیم چرا دست از انحراف برنمی دارد.
 
تفکیک خدمات دولت و رییس جمهور از جریان انحرافی
 
مدیرعامل خبرگزاری رسا گفت: قابل قبول نیست آقای رییس جمهور با این رأیی که از حزب الله گرفت از جریان انحرافی زاویه نگیرد و در دو راهی ها جانب انحراف را بگیرد. ما در خط رسانه ای و خبری خود خدمات دولت و جریان انحراف را دو مساله جدا از یکدیگر به حساب می آوریم.
 
حجت الاسلام محققی با انتقاد از اکران و پخش برخی فیلم های نامناسب، نسبت به شبکه فرهنگی اباحه گری هشدار داد و گفت: شبکه معنویت های انحرافی هراز چند گاهی تلفاتی از ما می گیرند و ما باید مراقب این نقشه ها و توطئه دشمنان در این عرصه باشیم.
 
این فعال رسانه ای اظهار داشت: کسانی که مخالف مرجعیت حرکت می کنند و مروج ادیان و مذاهب مختلف هستند، مسیری جز انحراف را طی نمی کنند، در حالی که نظریه شیعه این است که مردم در عصر غیبت امام زمان باید به علما و فقها مراجعه کنند.
 
مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به بحث ملی گرایی، گفت: علمای اعلام نسبت به این مساله واکنش هایی را نشان داده اند.
 
کارشناس حوزوی عرصه رسانه هوای نفس را دشمن دیگر انسان دانست و با اشاره به آیات و روایاتی سیاست گام به گام شیطان در این راستا را تبیین کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات