۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۹۰۴
قائم مقام سازمان اوقاف کشور:

امامزادگان کشور سالانه پذیرای بیش از 120 میلیون زائر هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که امامزادگان کشور سالانه پذیرای بیش از 120 میلیون زائر هستند، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده ظرفیت عظیم فرهنگی کشورمان در بین 57 کشور اسلامی دنیا است.
قائم مقام سازمان اوقاف کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تقی رضایار، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین، تعداد موقوفات کشور را 137 هزار مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته شاهد رشد هفت برابری موقوفات جدید نسبت به سال های گذشته بودیم.


وی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی موقوفات به تاراج می رفت و هیچ توجهی به نیت واقف نمی شد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه احیای موقوفات را فراهم کرد.


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عمل به نیت واقف را مهم ترین رسالت این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش سازمان اوقاف و مدیران تابعه آن حرکت در مسیری است که واقف نیت کرده است.


رضایار با بیان این که پس از انقلاب اسلامی به طور میانگین سالانه 200 موقوفه جدید به تعداد موقوفات کشور اضافه شد، گفت: امروز تبیین سنت حسنه وقف که در اسلام به آن توجه بسیاری شده است بسیار حائز اهمیت است.


وی حفظ موقوفات در کشور را از ثمرات انقلاب اسلامی و تلاش های امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف وامور خیریه به عنوان متولی این سنت اسلامی رسالت سنگینی در تبیین آن دارد.


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: به منظور تحقق این مسأله نیازمند برنامه ریزی جدی به ویژه همکاری مبلغان دینی هستیم.


وی با بیان این که امامزادگان کشور سالانه پذیرای بیش از 120 میلیون زائر هستند، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده ظرفیت عظیم فرهنگی کشورمان در بین 57 کشور اسلامی دنیا است.

 

رضایار همچنین به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه همه توان خود را برای تحقق این مطالبه رهبری به کار گرفته است.


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این که برخی موقوفات کشور مربوط به دوره صفویه و قاجاریه است، گفت: این موقوفات نیازمند حکم شرعی است که در تلاش هستیم احکام آنها را مشخص کنیم.


رضایار توسعه موقوفات و بازسازی اماکن متبرکه را  از برنامه های مهم سازمان اوقاف دانست و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در امامزادگان به منظور تقویت باروهای دینی جامعه بهره گیریم.


وی با تأکید براین که فرهنگ وقف باید به یک ارزش در جامعه دینی تبدیل شود، تصریح کرد: گسترش فرهنگ وقف می تواند زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کند.


قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: گسترش موقوفات و کسب درآمد از آن می تواند به توسعه بخش های مختلف کشور کمک کند.


وی سنت حسنه وقف را صدقه ای جاریه و حرکتی ماندگار دانست وادامه داد: انسان با وقف می تواند توشه ای ماندگار برای سفر آخرت خود آماده کند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام جواد مرادی سرپرست سابق اوقاف و امور خیریه استان قزوین قدردانی و حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی به‌عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه قزوین معرفی شد./950/پ202/ب
 

ارسال نظرات