۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۳۰۵۸
آیت الله امینی خواستار شد؛

شکل‌گیری کلاس‌های اعتقادی در مساجد در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه قم با بیان‌ این‌که امروز دشمن مسائل اعتقادی جوانان ما را هدف گرفته است، گفت: ائمه جماعات مساجد را به نحوی اداره کنند که جوانان گرایش بیشتری به مساجد داشته باشند.
اقامه نماز جمعه قم به امامت آيت الله اميني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی در خطبه های نماز جمعه قم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان این‌که خداوند در قرآن  نسبت به تزکیه و اصلاح نفس سفارش بسیار زیادی انجام داده است، اظهار داشت: انسان باید در تمام مسائل اجتماعی و فرهنگی و سیاسی تقوا پیشه کند.
وی با بیان این‌که اگر کسی در مقابل ظلم نایستد بدلیل این است که نفس آلوده ای دارد، بیان داشت: انسان باید تقوا را در تمام مراحل زندگی خود پیشه کند و اعمالش را برای رضای خداوند انجام دهد و از گناه دوری کند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، یادآور شد: ماه شعبان یک ماه بسیار ارزشمند بود و خوشا به حال کسانی که توانستند از این ماه بهره های لازم را ببریند و اعمالی در راه خداوند انجام داده اند.
توصیه هایی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان
وی گفت: ماه رمضان نیز ماه میهمانی خداوند و ماهی است که خداوند آن را به نام خود نام نهاده است و هر کسی در این ماه اعمال شایسته و نیکو انجام دهد نزد خداوند اجر و ثواب بسیار زیادی خواهد داشت.
آیت الله امینی با تاکید بر رعایت تقوا در ماه مبارک رمضان، افزود: روایات بسیار زیادی در اهمیت ماه رمضان آمده است و انسان باید در این ماه تمام اجزا بدنش روزه دار باشد، دروغ نگوید، به غیبت گوش ندهد و حتی نباید در این ماه به نامحرم نگاه کند.
وی با بیان این‌که انسان ها باید در ماه مبارک رمضان در طریق خداوند حرکت کنند، تصریح کرد: متاسفانه امروز عبادت ما از محتوای معنوی خالی شده است، امروز دشمن مسائل اعتقادی ما را هدف گرفته است، کسانی که ماهواره در خانه دارند سعی کنند از برنامه های مثبت و آموزنده آن استفاده کنند.
ماه رمضان فرصتی برای دوری از گناه
امام جمعه قم اضافه کرد: بانوانی که بدحجابی دارند در ماه مبارک رمضان سعی کنند تا موهای خود را بپوشانند و از پوشیدن لباس های تحریک کننده بپرهیزند و مردان نیز در ماه رمضان از معاصی و گناهان پرهیز کنند تا اعمال‌شان مورد رضایت خداوند قرار گیرد.
وی  در بخش دیگری از سخنانی خود با تاکید بر انفاق کردن مردم در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: کسانی که از نظر مالی مشکلی ندارند خوب است که در ماه رمضان به خانواده های مستمند کمک کنند، بسیاری از افراد هستند که شغل خود را از دست داده اند و بسیار نیکو است کسانی که از نظر مالی مشکل ندارند به این خانواده ها کمک کنند.
آیت الله امینی با بیان اینکه  در ماه رمضان باید به رونق مساجد افزوده شود، اظهار داشت: ائمه جماعات، مساجد را به نحوی اداره کنند که جوانان گرایش بیشتری به مساجد داشته باشند، امروز دشمن مسائل اعتقادی جوانان ما را هدف گرفته است و می طلبد در مساجد کلاس های اعتقادی و اخلاق برگزار شود./990/پ201/ج
ارسال نظرات