۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۱۲۶
با حضور طلاب و روحانیان؛

محفل انس با قرآن کریم در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ محفل انس با قرآن کریم به همت اداره کل اوقاف استان زنجان و معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ عملیه استان زنجان برگزار می شود.
جزء خواني قرآن کريم
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همزمان با ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم به همت اداره کل اوقاف استان زنجان و معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ عملیه استان زنجان با حضور طلاب و استادان مدارس علمیه زنجان امامزاده سید ابراهیم(ع) این شهر برگزار می شود.
حجت‌الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در این محفل قرآنی از حضور 300 قاری طلبه و حافظ قرآن کریم در محفل انس با قرآن کریم زنجان خبر داد و اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه در ترویج اخلاق و فرهنگ قرآنی در جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.
وی با تقدیر از تعامل معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ عملیه استان زنجان در برگزاری این محفل نورانی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه افزون بر برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، نسبت به اجرای دوره‌های تفسیر و مفاهیم قرآن کریم نیز اهتمام خواهد داشت.
حجت‌الاسلام باقری توجه به ارتقای دانش طلاب در عرصه علوم قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: سعادت جوامع بشری در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است، که در این میان روحانیت و حوزه‌های علمیه رسالت خطیری در ترویج ارزش‌های دینی به ویژه آموزه‌های قرآنی بر عهده دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه از برگزاری 25 جلسه تفسیر قرآن کریم در ماه رمضان در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: این جلسات معنوی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی همچون سال‌های گذشته برگزار خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری چهار محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری در زنجان افزود: اطعام روزه‌داران، توزیع محصولات فرهنگی و همچنین رسیدگی به امور ایتام از دیگر اقداماتی است که در ماه مبارک رمضان توسط اداره کل اوقاف استان زنجان اجرا می شود.

حجت الاسلام باقری با بیان این‌که امسال نیز آئین ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در روزهای ماه مبارک رمضان اجرا می شود، گفت:در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، که اطلاعات جامع در سامانه جامع از موقوفات استان زنجان ثبت شده است./935/پ202/س

 

ارسال نظرات