۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۳۶۱۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

ماه رمضان فرصتی برای تمرین عبودیت و بندگی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی برای تمرین عبودیت و بندگی خداوند متعال دانست و گفت: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در منابع دینی است.
ماه مبارک رمضان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع هیأت امنای مساجد مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است و طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.


وی بروز آثار تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با نیت ویژه و برای رضای خداوند روزه می‌گیرند از برکات و فایده‌های مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اعزام بیش از هزار مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناط
ق مختلف گیلان، تبلیغ شریعت محمدی را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعزامی دانست و افزود: تأثیر‌گذاری تبلیغ دینی در ماه رمضان بیشتر از ماه‌های دیگر سال است.


حجت الاسلام یاری برپایی نماز جماعت، بیان احکام و مسائل دینی، برگزاری برنامه های متنوع دینی و فرهنگی و همچنین برگزاری مراسم احیای شب قدر را از مهم‌ترین وظایف مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: افزون بر این، مبلغان اعزامی در خصوص مهم‌ترین مسائل روز نظیر بیداری اسلامی، ولایت فقیه و پیشرفت‌های نظام در سه دهه اخیر سخنرانی خواهند کرد.


وی با بیان این که از توان مبلغان بومی نیز در محل استقرار آنها در ماه مبارک رمضان استفاده خواهد شد، بیان داشت: مبلغان اعزامی به استان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد هستند.


حجت الاسلام یاری بیان احکام دینی و بررسی مسائل روز از سوی مبلغان اعزامی را سبب رشد‌ آگاهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید با بیان مطالبی مستند و به روز در افزایش باورهای دینی مردم نقش آفرینی کنند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای فرصت‌سازی خواند و اظهار داشت: مبلغان و هیأت امنای مساجد باید به گونه‌ای رفتار و مدیریت داشته باشند، تا پس از ماه رمضان یارانی خوب را در مساجد و منطقه داشته باشند.


حجت الاسلام یاری با بیان این‌که امام صادق(ع) به پرداختن به جوانان توصیه کرده اند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که تهاجم ‌فرهنگی و تبلیغی دشمنان متوجه جوانان است، ما هم باید برای جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.


وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: در ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش قبل از اینکه او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد و انسان می تواند با دعا و نیایش زمینه صیقل دادن روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم سازد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر برگزاری جلسات مستمر قرآن در ماه مبارک رمضان، مفاهیم قرآن را جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان دانست و خاطرنشان کرد: توجه به فعالیت های قرآنی تنها نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد، بلکه در همه ایام سال مردم باید با مفاهیم قرآنی آشنا شده و بتوانند آن ها را در زندگی روزمره خود استفاده کنند.


حجت الاسلام یاری با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و این‌که کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.


وی ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی و ماه تهذیب نفس دانست و گفت: باید از این ماه مبارک برای تبلیغ حداکثری احکام دین مبین اسلام بهره گیریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات