۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۳۶۹۱
آیت الله شبستری:

بدحجابی یکی از عوامل افزایش آمار طلاق است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بدحجابی را منشأ بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: بدحجابی یکی از عوامل افزایش آمار طلاق است.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در برنامه «اوباشدانلیق » شبکه سهند به تشریح آثار فردی و اجتماعی حجاب و عفاف پرداخت و اظهار داشت: آیات قرآنی و احادیث متعددی بر اهمیت حجاب و رعایت عفت و حیا در جامعه اسلامی تاکید دارند.

 

وی سلامت روانی جامعه را در گرو توجه همگان به مساله حجاب و عفاف دانست و خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف تنها متخص بانوان نیست، بلکه مردان نیز بایستی حجاب را هم در مورد پوشش ظاهری و هم در مورد حفظ نگاه رعایت کنند، در حقیقت مردان نیز باید حد و مرز پوشش مناسب برای یک مرد مسلمان را مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده خبرگان رهبری بدحجابی را منشأ بسیاری از مفاسد اجتماعی و اخلاقی دانست و افزود: آنان‌که که می‌گویند بایستی حجاب آزاد باشد و هر کس بر اساس عقیده خود پوشش داشته باشد، اشتباه می کنند، اگر امروز می‌گویند حجاب لازم نیست، فردا اذعان می کنند، روزه و نماز و یا خمس و زکات نیز ضرورتی ندارد.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که افکار التقاطی و تخریبی دشمنان در اذهان عده‌ای به ظاهر روشنفکر نفوذ کرده است، افزود: جنگ نرم دشمنان، تخریب باورها و اعتقادات اصیل دینی و شیعی در ممالک اسلامی را پی گیری می کند یکی از این اعتقادات حجاب و عفاف است که جزء احکام مسلم دینی مسلمانان محسوب می شود.

 

وی بدحجابی را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش آمار طلاق در برخی استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: بدحجابی سبب افزایش وسوسه‌های شیطانی و اخلال در امنیت اخلاقی و روانی جامعه می شود، ملت ایران در مملک اسلامی زندگی می کنند و انتظار دارند دستگاه‌های مرتبط با افرادی که نسبت به احکام اسلامی دهن‌کجی می کنند، برخوردی قلطع داشته باشند.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که در مسأله ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بایستی اولویت با کار فرهنگی باشد، افزود: هرچند کار فرهنگی بایستی در صدر امور قرار گیرد؛ اما عده‌ای با لج‌بازی و یا هدایت‌شده از سوی دشمنان درصدد حرمت‌شکنی و ترویج بی بند و باری در کشور هستند که برخورد جدی با این افراد خواست همگان است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: همگان در برابر مساله حجاب و عفاف مسؤولیم، ماه مبارک رمضان فرصتی برای احیای فرائض فراموش شده دین است، تذکر لسانی رسالتی همگانی برای اجرای احکام الهی در جامعه محسوب می شود، هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در درازمدت لطمه‌های جبران‌ناپذیری به فرهنگ دینی خواهد زد./935/پ202/س

 

 

ارسال نظرات