۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۷۶۶
حجت الاسلام و المسلمین معلمی:

آراسته شدن به زیبایی‌های اخلاقی محل ظهور بندگی حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید در ماه مبارک رمضان با عبادت و بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال به زیبایی های اخلاقی آراسته شویم، بیان داشت: باید از لحظه لحظه های این ماه برای پالایش خود از رذائل اخلاقی بهره گیریم.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سلسله برنامه های سحرگاهی شبکه طبرستان، ماه رمضان را ماه دعا، ذکر و مناجات با خداوند متعال دانست و گفت: باید از ارزش‌های معنوی و برکات بی‌نظیر ماه مبارک رمضان درجهت تهذیب نفس استفاده شود.


وی با بیان این که ماه رمضان ماه بهار قرآن است و قرائت قرآن، تفسیر و درک مفاهیم قرآن بهترین باب معرفت الهی است، خاطرنشان کرد: باید در این ماه پر برکت زمینه انس والفت هر چه بیشتر با معارف قرآنی را فراهم کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تقوا را پایه و اساس دین دانست و با تأکید براین که ماه رمضان فرصت مغتنمی برای کسب تقوا و حرکت در مسیر الهی است، تصریح کرد: درک مفاهیم قرآنی بهترین عامل تقرب و نزدیکی به خداوند متعال در ماه مبارک رمضان است.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که طبق سخنان پیامبر اکرم(ص) در میان همه ادعیه ها استغفار افضل دعاها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان نیز فرصتی برای استغفار در درگاه خداوند متعال است.


امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که لااله الاالله تنها ذکر زبانی نیست، ادامه داد: این صفت دانش و معرفت است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که لااله الا الله علم توحید است، گفت: انسان ها باید این مفهوم را درک کنند و آگاهی و مفهوم نسبت به آن پیدا کرد.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی با تأکید براین که باید ایمان و اعتقاد قلبی به این مفهوم همراه شود، ادامه داد: این مفهوم حصاری محکم در برابر انحراف وکژی است.


امام جمعه قائمشهر با بیان این که استغفار به درگاه خداوند متعال همواره پس از ارتکاب به گناه و معصیت نیست، تصریح کرد: باید در برابر نعمت هایی که خداوند متعال به ما دادند نیز در برابر خدا استغفار کنیم.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، علم توحید را برترین علم در میان علوم دانست و خاطرنشان کرد: باید بینش خود را نسبت به علم توحیدی تقویت کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین معلمی در ادامه سخنان خود سحرگاهان را بهترین فرصت برای استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و تصریح کرد: پناه بردن به درگاه پرودگار در سحرگاهان بهترین زمان برای طلب آمرزش در پیشگاه خداوند متعال است.


امام جمعه قائمشهر با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی عظیم الهی و ماه عبادت، خودسازی و تزکیه نفس است، ادامه داد: مهم ترین ویژگی روزه داری خودسازی و عبادت خالصانه الهی است.


وی با بیان این که انسان با گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان به یاد قیامت خواهد افتاد، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است برای پاک کردن جسم و جان از رذائل و سیئات اخلاقی بپردازیم.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید در ماه مبارک رمضان با عبادت و بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال به زیبایی های اخلاقی آراسته شویم، بیان داشت: باید از لحظه لحظه های این ماه برای تخلیه درونی خود از رذائل اخلاقی بهره گیریم.


وی با بیان این که خودسازی و تهذیب نفس زمینه معرفت شناسی، عبودیت و بندگی را فراهم می کند، گفت: همه لحظه های ماه مبارک رمضان سرشار از رحمت بیکران الهی است که باید آن را مغتنم بشماریم
./950/پ202/س

 

ارسال نظرات