۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۶۱

حضور 25 استاد حوزوی در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز با حضور و تدریس اساتید حوزه علمیه تبریز آغاز شد.
حجت الاسلام علي خديوي، مدير مرکز تخصصي شيعه شناسي علامه اميني(ره) تبريز

 

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در حاشیه آغاز طرح ضیافت اندیشه این مرکز آموزش عالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه با هدف استفاده از ظرفیت‌های معنوی ماه رمضان در اوقات فراغت دانشجویان و ارتقای معرفت دینی و قرآنی دانشگاهیان اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: در گذشته این‌گونه تصور می‌شد که در تابستان نمی توان دانشجویان را حول محور مباحث معنوی و عقیدتی گردهم آورد، در حالیست که سال گذشته 70 هزار دانشجوی سراسر کشور در طرح ضیافت اندیشه حضور یافتند.

 

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که طرح ضیافت اندیشه امسال با رویکرد قرآنی در ماه نزول قرآن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 600 نفر از دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه تبریز در قالب این طرح همه روزه با مباحث مختلف قرآنی آشنا می شوند.

 

وی با اشاره به این‌که طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز در سه بخش و محور اصلی پیگیری خواهد شد، گفت: کلاس های قبل از ظهر آموزشی با موضوعات اخلاق و قرآن، تفسیر قرآن و اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی بوده و کلاس های بعد از افطار در مسجد و تالارهای اجتماعات دانشگاه با محوریت برنامه های فرهنگی قرآنی خواهد بود.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز افزود: انس با قرآن، نقد فیلم، پخش مستند سیاسی، کرسی های آزاداندیشی، اجرای نمایش، محفل شعر طنز، نشست سیاسی، جنگ و سایبری، محفل انس با شهدا، کتابت کلام وحی و ویژه برنامه های شب‌های قدر از جمله برنامه های فرهنگی قرآنی طرح است.

 

وی با تشریح فوق‌برنامه های طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز گفت: نمایشگاه های کتاب، فیلم و عکس، مسابقات ورزشی، برگزاری محافل دعای کمیل و ندبه، سخنرانی مذهبی مبلغان حوزوی در خوابگاه‌ها و ارائه مشاوره های دینی از جمله این برنامه ها است که با حضور 25 استاد حوزه علمیه تبریز همراه خواهد بود.

 

حجت الاسلام خدیوی از شرکت تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این طرح خبر داد و گفت: حضور جوانان مذهبی غیردانشجو شهر تبریز در این طرح بلامانع است، چراکه اعتقاد داریم دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور بایستی در مسائل فرهنگی، فکری و عقیدتی در تبریز جریان‌ساز باشد./935/پ202/ب

 

 

ارسال نظرات