۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۳۹۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای شناخت سیره عملی امام علی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای شناخت بیش از پیش شخصیت والا و جهانی امام علی(ع) دانست و گفت: باید سیره عملی آن امام همام در متن زندگی ما وارد شود.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

 

حجت الاسلام  ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: حکومت دینی و مردمی بر پایه سیره علوی بنا نهاده شده است و این مهم در سیره عملی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجلی یافته است.
 
وی افزود: بهترین شیوه حکو مت داری در جامعه که کاملاً منطبق بر موازین اسلامی بوده و در آن توجه ویژه ای به محرومان و مستضعفان شده است، متعلق به امام علی(ع) است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که صفات امام علی(ع) آینه تمام نمای اسلام است، ادامه داد: به همین جهت امیر مؤمنان علی (ع) سطح وسیعی از ملت ها را مجذوب شخصیت خود ساخته و این امر به زمان محدودی اختصاص ندارد و درطول زمان گسترش یافته است.


حجت الاسلام شکریان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان افزون بر فرصت و بستری برای عبادت و نزدیکی هرچه بیشتر به خالق هستی، زمان مناسبی برای بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) است، عدالت و حق‌طلبی آن حضرت برای همیشه تاریخ حاکی از درس های بسیار است.


وی افزود: امام علی(ع) عدالت اسلامی را با ارائه برنامه‏ها و سیاست‌هاى اصولى به ویژه در حوزه مالیات‌ها با واقع‌نگرى به تاریخ نشان داد؛ از این رو این امام همام از اهداف کلان عمرانی و رشد و حفظ سطح زندگى مردم در سیاست هاى اقتصادى خود غافل نشد.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای شناخت بیش از پیش شخصیت والا و جهانی امام علی (ع) دانست و خاطرنشان کرد: باید سیره عملی آن امام همام در متن زندگی ما وارد شود.


حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری ازسخنان خود نسبت به حضور پرشور در مساجد تأکید کرد و گفت: حضور در مساجد منجر به تعمیق فرهنگ دینی می‌شود و در این راستا باید زمینه‌های حضور پرر نگ مردم به ویژه جوانان را در مساجد فراهم کنیم.


وی اظهار داشت: مساجد می‌توانند مکانی مناسب برای جذب بسیاری از جوانان و عامل بازدارنده از بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی باشند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از مساجد به عنوان سکوی پرش به سمت پیشرفت نام برد که این توسعه سبب ارتقای انسان‌ها می‌شود و در این راستا باید مساجد را برای تربیت جوانان آماده کنیم‌.


حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به این که تبلیغ در جهان امروز یکی از مهم‌ترین عوامل هدایت افکار عمومی است، اظهار داشت: با تبلیغات برنامه‌ریزی شده و بر اساس مخاطب‌شناسی دقیق می‌توان به شکوفایی مساجد کمک کرد.


وی، مساجد را مهم‌ترین سنگر اسلام در برابر دشمنان دین اسلام دانست و گفت: با حفظ این پایگاه اسلامی می‌توان در برابر همه تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد./950/ت302/س

 

ارسال نظرات