۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۱۴۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

مبارزه علیه جهل و انحراف مهم ترین تلاش حضرت خدیجه بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تلاش حضرت خدیجه(س) را، مبارزه علیه هر گونه جهل و انحراف دانست و تصریح کرد: موضع گیری دلیرانه و کارساز آن حضرت، گام بلند دیگری برای جهانی سازی اسلام ناب بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

 

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به نقش حضرت خدیجه(س) در پیشرفت و گسترش اسلام اظهار داشت: پایداری قهرمانانه این بانوی نمونه اسلام در برابر مشکلات اثرگذاری بسیاری در پیشرفت دین و نجات جامعه داشته است.

 

وی افزود: همراهی خدیجه با پیامبر گرامی اسلام (ص) در سخت ترین شرایط، نوید به او در برابر فشارها، زدودن گرد اندوه از گستره دل بی کران پیامبر با درایت و ایمان به خدا، گام بلند دیگر آن بانوی بزرگ اسلام در این راه بود.

 

وی تلاش حضرت خدیجه(س) را مبارزه علیه هر گونه جهل و انحراف دانست و تصریح کرد: موضع گیری دلیرانه و کارساز حضرت خدیجه (ع) در حمایت از آیین اسلام و در دفاع از رسول آن در آن توفان جهل، گام بلند دیگری بود که به تدریج راه را گشود و برای پیامبر فرصت سازی کرد تا آیین اش را در چشم انداز همگان قرار دهد.

 

حجت الاسلام یاری مسؤولیت زنان را در جامعه سنگین و پر اهمیت ارزیابی کرد و عنوان داشت: زن در اسلام افزون بر مسؤولیت اداره خانه و تربیت فرزندان که از مهم ترین وظایف اوست در بسیاری از مسؤولیت های اجتماعی با مردان شریک است و انجام این وظیفه، او را از حصار خانه به صحنه های اجتماع می کشاند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان عفت و حیا را لازمه زنان دانست و خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تاکنون زنان مسلمان زیادی توانسته اند با حفظ حجاب و شئونات اسلامی به تبلیغ، دفاع و گسترش اسلام بپردازند و در این امر سهم مهمی داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: در زمان پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه معصومین (ع ) زنان بسیاری در جبهه های مختلف روایت حدیث، فن خطابه، میدان علم و عمل به یاری اسلام و پیامبر عظیم الشأن پرداختند و در این راه از بذل جان و مال خویش دریغ نکردند.

 

حجت الاسلام یاری افزود: یکی از ابزارهایی که به عنوان سلاح کارآمد در تهاجم فرهنگی به شمار می آید، استفاده ابزاری از زنان و ترویج فساد، فحشا، لاابالی‌گری و بی‌حجابی است.

 

وی اضافه کرد: در نظام اسلامی ایران زنان به عنوان مقاوم‌ترین پایگاه در برابر تهاجمات فرهنگی بیگانگان به شمارمی آیند زیرا می توانند با پرورش فرزندان پاکدامن، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و نسل انقلاب را به سلامت حفظ کنند./950/ت302/ب 

ارسال نظرات