۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۳۴۳۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

رمضان بهترین فرصت برای نشر و تبلیغ معارف اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو باشگاه اندیشه‌وران حوزه علمیه قم با انتقاد از این‌که برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت های اجتماعی ماه رمضان وجود ندارد، گفت: رمضان بهترین فرصت برای نشر و تبلیغ معارف اسلامی است.
حجت الاسلام ابوالحسن غفاري

 

حجت الاسلام ابوالحسن غفاری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب اظهار داشت: حضور مردم و به ویژه نسل جوان در مساجد و محافل دینی بهترین ظرفیت را برای تبلیغ و نشر فرهنگ و معارف اسلامی فراهم کرده است.

 

وی با بیان این‌که مبلغان دینی باید با اتخاذ راهکارهای مناسب از ظرفیت های تبلیغی این ماه استفاده بیشتری کنند، اظهارداشت: متاسفانه از این ظرفیت خودجوش و بدون هزینه به طور شایسته ای استفاده نمی شود.

 

این استاد دانشگاه عدم برنامه ریزی صحیح از سوی متولیان تبلیغ و مسؤولان مربوطه و نیز اطلاعات و دانش اندک مبلغان دینی نسبت به ظرفیت های تبلیغی ماه رمضان را از جمله علت های ناکامی در بهره گیری از پتانسیل بالای تبلیغ در این ماه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام غفاری پیشنهاد کرد: قبل از اعزام مبلغ نیازهای تبلیغی و نیز آداب و رسوم و هنجارهای رایج در محل مورد نظر از سوی اداره تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی قم مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

 

عضو باشگاه اندیشه‌وران حوزه علمیه قم در مورد رموز موفقیت مبلغان در ماه رمضان گفت: مخاطب شناسی و ارائه مطالب متناسب با نیاز مخاطبان، مطالعه مداوم و دقیق و پرهیز از لفاظی های بی مورد و سخنان غیر مستند، رعایت وقت و حوصله مخاطبان و بازخورد گیری از مخاطبان درباره مطالب گفته شده، پرهیز از سخنان اختلاف برانگیز مانند بیان مسائل قومی، پرهیز از ورود به نزاع های حزبی و جناحی، ارتباط صمیمی با مردم، و حوصله و متانت در پاسخگویی به مخاطبان را می توان از جمله رموز موفقیت مبلغان دانست.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به این پرسش که مهمترین مسائل روزی را که مبلغان باید مطرح کنند را چه می دانید، بیان داشت: دعوت به وحدت و همدلی، توضیح و تبیین شرایط خاص کشور و به خصوص نقشه های نظام سلطه برای به شکست کشاندن نظام مقدس اسلامی، تزریق روحیه خود باوری و نشاط ، تشویق و ترغیب مردم به اطلاعت از ولی فقیه و عبور از بحران ها با تاسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توصیه به توجه بیشتر به طبقه محروم و نیازمند جامعه از جمله این مسائل روز می تواند در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام غفاری انس با قران و قرائت دعاهای ویژه ماه رمضان و تشکیل حلقه های اخلاقی در مساجد را برای استفاده از ظرفیت های اخلاقی ماه مبارک رمضان کارساز دانست و با انتقاد از اینکه برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از ظرفیت های اجتماعی این ماه به عمل نمی آید، یادآورشد: در بسیاری از شهرها برنامه مدون و مشخصی برای ماه رمضان ارائه نمی شود و حتی بسیاری از روستاها بدون مبلغ می مانند و بجز چند برنامه کلیشه ای برنامه دیگری به چشم نمی خورد./949/ت302/ب

ارسال نظرات