۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۴۳۵
استاندار خوزستان:

نمایشگاه دائمی کتاب اهواز سال 92 افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با اشاره به قطع شدن بودجه جاری فرهنگی استان خوزستان اظهار داشت: متاسفانه پس از دو سال اختصاص دادن بودجه جاری فرهنگی به خوزستان، این بودجه قطع شد که موجب کند شدن روند پیشرفت برنامه های فرهنگی و معنوی این استان شده است.
نمایشگاه دائمی کتاب اهواز سال 92 افتتاح می شود

 

سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا مستقر در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که برپایی این گونه نمایشگاه ها موجب بالا رفتن ظرفیت معنوی مردم می شود، خاطرنشان کرد: وقتی ظرفیت معنوی مردم بالامی رود به یقین مقابله با تهدید های دشمن آسان تر می شود.

وی تهاجم امروز دشمن را فراگیرتر از دوره های گذشته دانست و افزود: اگر در سال های گذشته تهاجم های استکبار جهانی در یک زمینه خاص، مانند اقتصادی، فرهنگی و یا نظامی بوده، امروزه این تهاجم ها شامل همه این موارد است که مردم مؤمن و ولایت مدار ما با تأسی از آموزه های قرآن و با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری، همه این تهدیدها را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر کشور تبدیل کرده اند.

 

حجازی به رشد کیفی و کمی هر ساله نمایشگاه قرآن و عترت اهواز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هر ساله این نمایشگاه در دو بعد کمی و کیفی شاهد رشد بوده و متنوع شدن غرفه ها و محصولات قرآنی اعم از کتاب ها، نرم افزارها، هنرهای تجسمی و سایر موارد از نکات قابل توجه این دوره نمایشگاه قرآن و عترت است.

 

وی با تاکید بر این که برپایی این نمایشگاه های قرآنی سبب تقویت روحیه معنوی در جوانان می شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت قرآنی استان خوزستان به ویژه جوانان، نسبت به سایر استان ها به مراتب بالاتر بوده و برپایی نمایشگاه ها، همایش ها و کلاس های قرآنی و فرهنگی موجب تقویت ایمان و اعتقادات مردم می شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به قطع شدن بودجه جاری فرهنگی استان خوزستان، اظهار داشت: متاسفانه پس از دو سال اختصاص دادن بودجه جاری فرهنگی به خوزستان، این بودجه قطع شد که موجب کند شدن روند پیشرفت برنامه های فرهنگی و معنوی این استان شده است.

 

استاندار خوزستان با بیان این که کاهش بودجه فرهنگی سبب توقف فعالیت های این حوزه نخواهد شد، تصریح کرد: در جلسات شورای قرآنی استان، برنامه ریزی های راهبردی برای استفاده هدفمندتر از ظرفیت های فرهنگی موجود انجام می شود و سعی خواهد شد که برنامه های متنوع و سودمندتری برای گسترش فعالیت فرهنگی تنظیم شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که همه نسل های ما به قرآن و مباحث این کتاب الهی اهمیت ویژه ای قائل بوده اند، اظهار داشت: توجه به قرآن و آموزه های آن زمینه ساز سعادت بشری است که جوانان مومن ما همچون نسل های گذشته به این آموزه ها توجه کرده و جوانان کشورهایی که بیداری اسلامی در آن ها شکل گرفته است، به این فعالیت و برنامه ها توجه داشته و موجب افزایش عنایت آن ها به آموزه های قرآنی می شود.

 

حجازی به پیشرفت مراحل ساخت نمایشگاه دائمی جدید اهواز که شامل غرفه های دائمی کتاب، قرآن و عترت و صنایع دستی می باشد اشاره کرد و گفت: در مراحل ساخت این نمایشگاه مشکلاتی به وجود آمده که خوشبختانه برطرف شده اند و شهرداری اهواز در حال ساخت آن است که امیدواریم پیش از پایان دولت دهم، این پروژه به پایان برسد./9451/ت302/ب

ارسال نظرات