۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۴۴۵۷

شماره 119 هفته‌نامه الکترونیک «بیان» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و نوزدهمین شماره هفته‌نامه الکترونیک «بیان» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با معرفی جدیدترین مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی منتشر شد.
دو‌ هفته‌نامه الکترونيکي بيان

    

به گزارش خبرگزاری رسا، این شماره از هفته‌نامه الکترونیک «بیان» شامل بخش‌های مختلفی همچون کارگاه‌های میان رشته‌ای قرآن کریم، گفتگوهای قرآنی، همایش‌ها و جشنواره‌ها، جدیدترین مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی، تازه‌های نشر و قرآن در آنسوی مرزها است.

همچنین معرفی وب‌سایت‌های قرآنی، آثار منتخب هنری - قرآنی دانشجویان کشور یک صفحه از قرآن، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قرآن، قرائت قرآن و عکس هفته از دیگر بخش‌های هفته‌نامه الکترونیکی بیان به شمار می‌رود.

در بخش کارگاه‌های میان رشته‌ای، خبر برگزاری کارگاه آموزشی «تدبر در قرآن» در جهاد دانشگاهی و برگزاری 20 کارگاه و نشست در بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه قرآن آمده است. همچنین در بخش گفتگوهای قرآنی، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباس پسندیده، معاون پژوهشی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی در باره روزه و مشروح بخشی از کتاب «انوار الملکوت» علامه آیت‌الله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی و شامل مواعظ ایشان در خصوص ملکوت روزه، نماز، مسجد، قرآن و دعا آمده است.

در بخش جدیدترین مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی، دو مقاله معرفی شده که شامل «از قرآن چه مى‌دانیم و تکالیف ما در قبال آن چیست؟» به قلم ‌ابراهیم حسنى و «ضرورت حجاب از دیدگاه قرآن و سنت» به قلم ناهید پاک نهاد است.

در بخش تازه‌های نشر دو کتاب مقام معظم رهبری درباره احوال روزه‌داران از سوی انتشارات انقلاب اسلامی و قرآن آموزشی معین به همراه معجم کلمات صرفی در غرفه «انتشارات هاشمی» معرفی شده است.

در پایان این ویژه‌نامه اثر حجمی علی حاجی‌مرادی برگزیده سومین دوره فضاسازی سوره های قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه عصر معرفی شده است.

در بخشی از مقاله «ضرورت حجاب از دیدگاه قرآن و سنت» آمده است: فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‌تواند یکی از پایه های تحقق فرهنگ پوشش اسلامی گردد . با توجه به تلاش بدون وقفه دشمن در از بین بردن و به ابتذال کشیدن حجاب زنان مسلمان و در نتیجه حاکمیت فرهنگ سلطه بر جهان سعی شده در این تحقیق دلایل ضرورت حجاب برای زنان مسلمان از دیدگاه قرآن و اهل بیت بررسی شود تا جوابی باشد برای کسانی که شبهات سستی را بر این اصل الهی وارد می سازند. در این نوشته از کتاب‌های مختلفی استفاده شده اعم از کتاب‌های متن عربی و فارسی و همچنین مقالاتی که در این زمینه نوشته شده است . این تحقیق شامل شش بخش است . بخش اول کلیات که شامل دو فصل است: فصل اول طرح نامه و فصل دوم واژه شناسی.

برای مشاهده کلیک کنید!  

/919/د102/ن

ارسال نظرات