۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۲۴۷
عضو کمیسیون امنیت ملی:

تلاش دشمن برای القای انزوای ایران اهمیت برگزاری اجلاس عدم تعهد را دوچندان کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تلاش همه جانبه دنیای استکبار برای القای انزوای جمهوری اسلامی ایران، برگزاری اجلاس جنبش سران عدم تعهد در تهران در مقطع زمانی کنونی را دارای اهمیت دوچندان دانست.
تلاش دشمن برای القای انزوای ایران اهمیت برگزاری اجلاس عدم تعهد را دوچندان کرده است

 

حجت الاسلام وحید احمدی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در اوایل شهریور ماه سال جاری، گفت: دنیا اعتبار خاصی برای این جنبش و اعضای آن قائل است و با توجه به وجود فشارهای زیاد برخی قدرت‌ها بر اعضای این جنبش، چندین بار شاهد حمایت‌های جنبش عدم تعهد از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران و صدور بیانیه از جانب آنها بوده‌‌ایم. 

 

منتخب مردم کنگاور در خانه ملت با بیان این که نهضت‌های منطقه و بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران و با مشخصه‌ استکبار و صهیونیست ستیزی نشأت گرفته‌اند، اظهار داشت: این تحرکات، امروزه نظام اسلامی ایران را به وضعیت مناسبی در سطح بین المللی رسانده است، بنابراین همه توجهات به سمت ایران جلب شده و اهمیت خاصی به این اجلاس داده است.

 

وی با اشاره به تلاش‌ جبهه استکبار در القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی، ابراز داشت: آنچه اهمیت این اجلاس را دو چندان می‌کند همین تلاش دشمن در این مقطع خاص زمانی است، زیرا دولت‌هایی که حتی نزد ملت خودشان از اعتباری برخوردار نیستند به دنبال نشان دادن یک ائتلاف بین المللی و مجمع جهانی علیه ایران هستند.

 

حجت الاسلام احمدی افزود: بنابراین حضور 120 عضو در قالب سران، نخست وزیر و یا وزرا و دیگر مسؤولان بیانگر شکست این توطئه‌ دشمن مانند دیگر نقشه‌های آنها و برگ زرینی برای نظام پر افتخار ما است و نشان دهنده جایگاه رفیع ملت ایران در دنیا خواهد بود.

 

وی بیان داشت: مسؤولان می‌توانند در این فرصت باقی مانده تا زمان برگزاری اجلاس، جایگاه، موقعیت، پیشینه و سیر تحولات و دیدگاه اعضای این جنبش نسبت به مواضع کشور ایران را برای مردم بیان کنند تا مردم نیز به شناخت خوبی از جنبش عدم تعهد و ساز و کار آنها دست یابند و از اهمیت برگزاری این اجلاس اطلاع یابند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر با تحمل دو شکست سنگین در جنگ 22 و 33 روزه مواجه بوده است، گفت: رژیم اشغالگر قدس علاوه بر بحران مشروعیت که از ابتدا دچار آن بود به بحران‌های دیگری نیز مبتلا شده، تا جایی که دوستان خود آنها نیز به این مسأله اعتراف دارند و موجودیت آن را در معرض خطر و سقوط برآرود می‌کنند.

 

حجت الاسلام احمدی در پایان با اشاره به تقابل برخی کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه با جریان مقاومت، اظهار داشت: این دسته از دولت‌ها بیش از آنکه به فکر تنفس مصنوعی به اسرائیل باشند، باید برای تجدید قوای خود چاره‌ اندیشی کنند زیرا همچنان که حکام مستبد آنها و غرب با شکست مواجه شده‌اند، زمینه‌های فرو پاشی اینها نیز فراهم شده و تنها منتظر اتفاقی کوچک است./908/ت302/ج       

ارسال نظرات