۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۵۲۹۰
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور:

هدف دشمنان فاصله گرفتن نسل جوان از مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، فاصله گرفتن نسل جوان از مفاهیم حیاتبخش قرآنی را مهم ترین هدف دشمنان انقلاب اسلامی دانست.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف کشور


حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل ‌با بیان این که توسعه و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در همه لایه ‌های جامعه نیازمند رشد و تربیت حافظان قرآن است، گفت: حفظ قرآن یکی از راه های آشنایی انسان با فرهنگ و مفاهیم عالیه قرآنی و بکار‌گیری دستورات آن است و این امر برای آشنایی بیشتر با معارف قرآن یک ضرورت مهم به حساب می آید.

 

وی با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: باید از تعالیم ارزنده این کتاب آسمانی به منظور ترویج ارزش های ناب دینی بهره گیریم و دلیلش این است که قرآن در بردارنده و جامع کلیه نیازهای انسان است.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این که اکنون همه اهداف و نقشه های دشمن این است تا از راه دین و آموزه های قرآنی در گروه های مختلف جامعه نفوذ پیدا کند، افزود: امروز تهدید و تحریم های دشمن فقط یک بهانه است چرا که موضوع و هدف اصلی استکبار جهانی و دشمنان اسلام و انقلاب، فاصله انداختن میان نسل جوان جامعه با فرهنگ و مکتب قرآنی است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به طرح ملی حفظ قرآن کریم  اشاره کرد و افزود: با توجه به این که نماینده ولی فقیه در محضر مقام معظم رهبری تعهد کردند که در ظرف مدت چهار سال یک میلیون نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کنند، بدین منظور قراراست بر اساس طرح زمان بندی شده هرساله بطور میانگین حدود 250 هزار نفر دراین طرح شرکت کنند.

 

وی با بیان این که تاکنون کسانی بیش از صد هزارنفر در سامانه طرح ثبت نام کردند، یادآور شد: ارزیابی ما از استان ها شروع شد و ما به دنبال کیفی سازی طرح هستیم و دلیلش این است که سالم ترین افراد در جامعه قرآنی حافظان نمونه در اخلاق، منش و زندگی هستند.

 

حجت الاسلام شرفخانی در خصوص اجرای طرح نشاط معنوی در کل کشور اظهارداشت: این طرح در جهت پرکردن اوقات فراغت در همه سنین و در  300 امامزاده کشور در حال اجرا است.

 

وی مدت زمان برگزاری این طرح را سی روز عنوان کرد و گفت: به همین دلیل تعداد آیات انتخاب شده برای هر کتاب سی آیه از قرآن کریم است که بلافاصله پس از هر آیه، ‌داستان ها،‌ حکایت ها و روایات مربوط به آیه،‌ کلاس های قرآن، معارف و معماها و مسابقات قرآنی با محوریت همین آیات طراحی شده و مطابق با نیاز سنی مخاطبان عرضه شده است./950/ت302/ب

ارسال نظرات