۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۵۴۸۸
آیت الله مظاهری:

تقویت اخلاص تنها موعظه خداوند به بندگانش است

خبرگزاری رسا‌‌‌‌‌ ـ حضرت آیت الله مظاهری اظهار داشت: قرآن کتابی پر فضیلت و مهمترین موعظه خداوند در آن به بندگانش تقویت نیروی اخلاص است.
حضرت آيت الله مظاهري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، در سلسله مباحث اخلاقی خود در بین نمازگزاران مسجد حکیم گفت: تملق، ریا و تظاهر در عمل اگر وجود داشته باشد آن عمل ذره‌ای ارزش ندارد.

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین مباحث در قرآن کریم اخلاق می‌باشد افزود: انسان همیشه باید در کارهای خود صداقت و خلوص را پیشه کند و سعی کند که از ریا و تظاهر فاصله بگیرد و اگر چنین نشد علاوه بر اینکه آن عمل پوچ است، گاهی تا حد کفر نیز پیش می‌رود و البته اندک اند افرادی که چنین باشند و کار را فقط برای خدا انجام دهند ولی کار غیر ممکنی نیست و با تمرین امکان پذیر می‌باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در ادامه اظهار داشت: قرآن کتابی  پر فضیلت است که از ابتدا تا انتهای آن سرشار از موعظه، اخلاق و مسائل انسان سازی می باشد، ولی نکته بسیار جالبی که در آن به چشم می خورد، تاکید خداوند است به پیامبر(ص) که می فرماید: تنها موعظه من به بندگانم تقویت نیروی اخلاص است.

وی ابراز داشت: متاسفانه وضعیتی که ما امروز در بین فروشندگان و همچنین کارمندان مشاهده می‌کنیم وضعیت مناسبی نیست، از همین رو وقتی وارد مغازه ای می‌شوید به کثرت مشاهده می‌کنید که فروشنده با تظاهر و تملق بسیار سعی در فروش جنس خود دارد و همچنین در ادارات نیز، فضای کار و تلاش جای خود را به ریاست بازی و حزب گرایی و این جور موارد داده است و با وجود این قبیل مسائل دیگر برکتی وجود ندارد، لقمه حلال کم می‌شود و بالأخره فرزند نماز خوان پرورش نمی‌یابد و نتیجه این کار بدبینی مردم به نظام است، پس هرکس چنین کند باید خود نیز روز قیامت جواب گوی شهدایی که برای این انقلاب جان خود را هدیه کرده اند باشد.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان اظهار داشت: انسان باید در هر حال خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند و برای رضای او کار کند و تنها در این صورت است که انسان می‌تواند به خلوص برسد.

گفتنی است، جلسات اخلاق حضرت آیت الله مظاهری در ماه مبارک رمضان هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم واقع در خیابان حکیم اصفهان برگزار می شود. /929/پ202/ب

ارسال نظرات