۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۵۸۲۵
برای نخستین بار؛

قرآن با خط نستعلیق در آمل رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب قرآن به خط نستعلیق استاد محمدرضا خسروی آملی با حضور امام جمعه آمل و علاقمندان فرهنگ قرآنی رونمایی شد.
کتابت قرآن کريم در مازندران

 

محمدرضا خسروی آملی، استاد فوق ممتاز خوشنویسی و نگارنده کتاب قرآن به خط نستعلیق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که سی سال است که به حرفه خوشنویسی روی آورده ام، گفت: علاقه مندی ام به کتابت سبب شد تا در اولین اثر هنری خود تفسیر سوره مبارکه کوثر را به رشته تحریر درآورم.

 

وی با بیان این که از این جهت که به قرآن علاقه خاصی داشتم و آرزو داشتم که این کتاب نورانی را به خط نستعلیق بنویسم، خاطرنشان کرد: به حول قوه الهی توانستم به این افتخار دست پیدا کنم و به واقع کتابت قرآن به خط نستعلیق یک آوردگاه جدی برای خوشنویس خواهد بود.

 

رییس انجمن خوشنویسان آمل با اشاره به این که کتابت قرآن به خط نستعلیق نیازمند تحقیق و تفحص فراوان می باشد، گفت: حدود یک سال را فقط به این امر اختصاص دادم که به چه اندازه ای بنویسم و دیگر اصول را چگونه رعایت کنم.

 

نگارنده کتاب قرآن به خط نستعلیق گفت: خوشحال هستم که به آرزوی قلبی خود دست پیدا کردم و از این جهت احساس بسیار خوبی دارم.

 

استاد فوق ممتاز خوشنویسی با اشاره به اینکه این کتاب برای اولین بار در مازندران و پنجمین بار در کشور به رشته تحریر در آمده است، افزود: این بستر ارزنده را خداوند متعال برای من آماده کرد تا در این راه ارزشمند قدم بگذارم و بدین خاطر از لطف حضرت حق سپاسگزارم.

 

وی با بیان این که عشق تنها بهانه ای است که سبب می شود انسان به کتابت قرآن کریم روی آورد، گفت: به حرمت حضرت علامه حسن زاده آملی این کتاب را شماره گذاری نکردم و دلیلش این است که ایشان می فرمایند هر سوره ای که شروع می شود بسم الله آن هم یک آیه به حساب می آید و از این جهت انشاالله این کتاب به دست مبارک حضرت علامه متبرک شود.

 

خسروی آملی با تاکید بر این که دوست دارم این کتاب در شهرستان آمل باقی بماند، خاطرنشان کرد: از شروع تا پایان کار حدود یک سال طول کشید که توانستم کلام الله مجید را در 506 صفحه به رشته تحریر در آورم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه توجه به قرآن امری مهم و ارزشمند است، گفت: حرکت من در مسیر قرآنی سبب شد تا در تمام صحنه های زندگی لطف و توجه حضرت حق را در کنار خود داشته باشم.

 

گفتنی است، در آیین اختتامیه ششمین همایش استانی کتابت وحی در آمل کتاب قرآن به خط نستعلیق استاد محمدرضا خسروی آملی با حضور امام جمعه آمل و علاقمندان فرهنگ قرآنی رونمایی شد و از زحمات گرانقدر استاد به عنوان خادم قرآنی تجلیل به عمل آمد./950/ت302/ب

ارسال نظرات